[vilket dröm jag haft]


Yo alla!

jag har haft en märklig dröm i natt.
Jag drömde att jag var den utvalde från Sverige, med till Top Model 2009, (tyra banks)
och att jag var den enda döv i gruppen, men det har fungerat otroligt bra med kommunkation,
alla förstod mig, även om jag hade jättekonstig teckenspråk..
Blandat av asl/dansk/svensk. och kroppspråk..
det hände en del, och jag hittade en lille rum,  det var med kamera, och ett forn toalett med massor små spindlarna,
en träffade på min mun, jag sa "Fyfan! den träffade mig i munnen" och nästa sek hoppade spindel på mig. (jag synsk??)
och jag kom i final, för att några haft otur, typ lekte något barnsligt lek så blev en tjej yr, mkt mkt mkt yr att hon låtsades som hon var blind och ramlade nedför 15 meter klippen, I dröm var det liksom "15 meter vaddå?"
hon var för yr så hon stod upp och drog på sjukhuset, var där i 3 dagar, men Tyra Banks valde att ta henne bort från korrenkurent.. Vi tjejer var ledsna och sen över.
Sen var det en kväll, vi sov i en stort sovrum med våningsäng, jag hade lyx som sov i en boxmadrass, så kom det en bekant från japan, jag har glömt vad hon heter, men iaf hon var fotograf!! Hon fick order att fotografera oss när vi sov, men jag hejade och vill snacka med henne för det var 100 år sedan vi sågs sist, hon sa : sssshh,, sov sov.
Suck så sov jag i flanless pyjmas.. så skulle vi fotograferas  i vatten, jag såg bedårande vacker som delfiner. och ett bild till.. så skulle vi bedömmas för de tre bilder, se hur man kan vara så olikt, "naturlig i sömn, i vatten, och ett konstigt spontat bild". Min pojkvän kom in med några bekantar, han dreglade och sa till mig "oj oj såå sexigt!" men jag var panikslagna för det var inte jag, helt fel, det var från top model 2006. gammal! Tyra Banks var där inte pga en yr kvinna i sjukhuset, så de tre andra bedömde oss. och jag vann även om det var inte jag på bilder?


Så var jag med i finalen, jag blev lite nervös ¨för jag visste inte vilket språk jag skulle använda när jag satt i en lille spindeltoa rum med kamera, så jag träffade Felicia, hon var på något läger, med lesbiska vänner och barnläger,
hon blev jätteglad att se mig och några döva blev stalkers och de sa "kollaa!! henne från top model, den eneste döv.. cooollt" typ. jasg frågade felicia. Du, jag måste veta om vilket språk jag ska använda?" Hon svarade: Ja visst, tror nog bäst ASL, så mdet kan bli översatt. enkelt?" Sen blev jag kallade, så jag fick gå gick med tre-fyra tjejer. jag gick som en riktig tjej, blondin typ. fnissade och röven viftade när jag gick som jag vore bäst.. alla döva stod och råglodde med stort gapande munnen.

Sen var det FINALDAGS!! Vi skulle till ett ställe där var gigantiskt stort, den största i världen, badhuset!
VI kom och ställde oss i rad som vi var med i Miss tävling, men det var top model, de skulle också se vem som blev borttagna, Jag träffade flera döva där. alla var lika dumma som tidigare nämnt, glodde och gapade.
"Rå rå rå döv med!!", så fick jag veta att jag VANN top model 2009 och jag fick en krona på mig, jag log stort och lyckligt, vinkade till alla badande och gapande folk, en del sa: den eneste döv i gruppen, och hon vann!" andra misstänkte att det var med av medkänsla, synd om döv, så får jag vinna annars skulle de få dålig rykte.

(jag som inte alls är en barbiedockan eller blondin eller så tjejig det är jag inte alls. och drömmer inte alls om det, ändå var det allt¨tokiga drömmen). haha.

Kommentarer
Postat av: Ceciline

Jadå. men det gör mig ingenting om jag blir ensam över julafton. :)

2008-12-09 @ 18:34:00
URL: http://cecilineslife.blogg.se/
Postat av: Felicia

Meeeen josannah skrattar vilken dröm! och att jag är med i den :)

2008-12-10 @ 15:08:27
Postat av: Jos

Vacker bild på dig o Storm! KRam Jos

2008-12-10 @ 15:59:45
URL: http://joskankkonen.blogg.se/
Postat av: E

Vackert bild på er två! Fin bakgrund!

2008-12-10 @ 22:58:17
Postat av: Jinna

Snyggt header! ;)

2008-12-10 @ 23:22:14
URL: http://www.jinna.se
Postat av: ida r

åhhhh vilken dröm! du alltid konstiga o roligt dröm! :) ahah.minns att du älskar att berätta om drömmer, tex vad du har drömt om osv..roligt! :) haah jaa såå ksk det är dags att du ska inse att du är miss model!! vacker du..eheheh :) jaaaa...

2008-12-15 @ 20:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback