[knasig dröm]


Nu sitter jag här och är snuven, det brukar jag få när jag har sovit för lite, den besvär har jag nu haft i 6 år..
Men nåja, Jag valde att somna om igen imorse, men då drömde jag något roligt, härligt, underbart, tokigt.

Jag drömde först något dröm om att kyssa Michael, så sen kom han och väckte mig med härliga kyssar,
sen såg jag på honom och frågade om han skulle inte jobba idag?
Han svarade "nä jag struntar i det" och bytte från arbetskläder till vardagligkläder som var starkt gult och det tog bara ett ögonblick, så somnade jag om igen.. Så vaknade jag igen, och då insåg jag att jag bara drömde om hans väckan. han har inte varit här. suck..

då somnade jag igen på riktigt. det här var förvirrande. hihi.
Sen drömde jag att mamma min kom på besök, Min mamma var livlig och hade planer utan att kolla med mig om jag kunde hänga med.. *inte smart*
Hon valde att dra till stan, och skutta runt. fotograferade oss, och sen sa han att min brorsa Jocke kunde passa barnen så drar vi till kristinehamn eller christine (staden), och handla svenska mat till oss, bara för att hon hade lust.
Så okay, jag kollade med Mic, "hur då, kan du passa Storm.?"
Mic: "Jaa bara soft, jag kan ge honom välling om han är hungrig."
Så drog hon ensam dit till sverige. jag nådde bara pressbyrån. inte annat.
och jag o Mic drog till en ställe, det var "fredericiaskola", men extra mysigt där i drömmen,
jag och Mic hade tid för oss själva. bara vi två, trodde vi.
så vi kom in till lokal, och då fick vi se massor döva..
Hanna, Tobias, Elin, Jinna, Julia, och massor mera.
Jag och mic fick för oss att busa lite, Hanna, Elin, Tobias satt via bord och var så fokuserad över en sak, jag inte visste vad det var, svart och mjukt saken.. men då sa vi nej, sådan kan det inte se ut... och de övriga bara mumlar över vad vi menade, och vi tyckte de var så jävla tröga, sen fick Elin världens chock över att se mig igen. hon stod där med ögon uppspärrade, "Josannah?!"
sen blev det kramkalas att min tröjor nästan slets ned, min mic hjälpte att stoppa dom, och ordna min tröja..
så jag orkade inte mer med dom, men kom ändå till Elin, hon som var så nyfiken vem min pojkvän var, då visade jag henne min pojkvän som är samma i längd som mig, och dessutom en kvinna med lång mörka lockar hår. "det här är Michael, min pojkvän". Elijah var fortfarande trög och "nå jaså.. hm. kul.. hej."  Så sen såg jag på min kvinnlig pojkvän och sa "Trodde du verkligen att hon här var mic? Haha, så liten är han inte!"
Juliak, hade födelsedag och tog mig helt plötsligt och sa att jag bara måste smaka på världens godast tårta.
Spännande, och det kom ett konstig tårta, riktigt färgglad, och i kvarter, typ 40x40 cm och högd var som halv meter.
botten var som glasskex, struts till glass ni vet?, och så skärade de en bit till mig, och jag åt, hmm, inte så gott?
Men sen nede i bottnet var det massor av hemliga överraskningar som smakade läckert...
JUlia: tycker du inte det smakar gott? Jag mumlade bara.
Annay kom fram till mig, vad roligt du är också gravid! jag med min lilla mage.
ôh, jag visste inte att jag var gravid och såg på min mage och det måsta väl stämma tänkte jag..
Sen ville jag och Mic mysa, så vi gick vidare. till et publikum, som såg på ett teater? det var en stor film med två tolkar,
men lustigt var att precis innan hade jag fått sms från min mamma: 21.40 ska du vara klar och gå på bio med mig! filmen var ...... och de hade översatt det till teckenspråk. " men jag kunde inte. tyckte hon var idiot som bara ordnade och ge meddelande 10 minuter innan till en ställe som tar flera timmar att åka dit. så jag sket i mamma, för det var simpelt omöjligt.. men så var vi där i teatern, precis som mamma hade nämnats om.
Och då såg jag ett gänget tjejer som utklädde sig med peruker och överdrivet mascara,
jag gick till dom och frågade om mascara hur de gjorde för att få det se ut som 5 cm, därav 2,5 cm är vitt och resten lila.
de ville inte svara. satt där och var stumma.
så när hon med mascaran gick, så sa en till mig, här! prova. och i handen hade jag en smycke.. som man skulle sno i ögonlockar, smyckan sitter fast då. jag gick upp och kollade, blev dösförtjust i den.

Isabel kom till mig i leopardjacka och sa: "det ser snyggt ut, men tror det skulle se mer piffigt om.. bla bla."
Jag stod där och lyssnade imponerat men så fokuserade på min smycke. så glad för den..
Sen skulle dövisar självklart festa, så vi drack öl i massor, och så hamnade jag och Mic i bråk,
Han ville jag skulle hem till ungar medan han fortsatte å festa, och jag tyckte tvärtiom, så kastade han magiske strålar till mig, för att visa att han var starkare, men jag försvarade med att slå tillbaka, så kastade han massor annat som stenar i magisk strålar. jag slog tillbaka.. Sen "nå okay. jag festar där och du festar annat håll." så vi vi samsa igen, och kysste...
Så mötte vi på torget, för att se fyrverkeri nåtting., så var mic där och sen sprang in i ett affär, och då kom en person ut därifrån och kastade massor rökbomber för att imponera, men jag var så arg för jag stod där med barnvagnen, och trodde att det var mic och gick därinne och skällde honom ut, men han fattade ingenting vad jag pratade om.
Men sen äh, jag skulle ta buss därifrån järntorget, och då grät Julia, det var så sorgligt att jag skulle åka hem..
men buss var fullproppat, så jag valde att cykla hem, (storm var hemma då, fråga inte hur.)
men då var det en tjej som drog i min cykel för att busa lite, så ramlade jag där via troattern.
och då började jag om, jag satt i en minibuss, rött/vinrött.. mic var min körsellärare.. och han bara satt och var stilla.
så kom en bilförare bredvivd våra och det var Kristofer som körde.. Han förklarade för mig hur man gör då jag bromsade, och sa att man inte behöver bromsa via krys...
Sen plötslfgt satt jag på motorcykeln, den var också röd.
Och jag fattade inget, för det var R1, och jag provade bara på..
Köra och så bromsa stänga av motor sen köra igen,  så fick jag höra igen "nejnej inte bromsa, bara att sakta ned, och stänga inte motorn!", så tog samma kvinna bakåt och jag ramlade ned i troatteran samma plats, men då blödde jag, fick en skavsår. då var det enormt allvar olycka att man ringde till falck, och allting, en stor blå lastbil kom för att kolla R1, men det var bara revet på baksida! inte fram. konstigt, men jag sket i mig själv viktigast var motorcykeln, och alla folk såg chockad på mig. Så fick jag en speciell tröja med deinfetkion i... Så vaknade jag.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, konstig dröm.. Det är ganska svårt att hänga med i din dröm :D

2009-01-08 @ 13:29:26
URL: http://mujerguapa.blogg.se/
Postat av: Piggelin

en konstig dröm;)..och verkligen blandade händelser..

Kul att jag var med:-)

kram

2009-01-08 @ 13:43:44
URL: http://dansarengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback