[En påhittat sjukdom eller?]


Hmm,

Nu har jag iallafall testat och skriva en engelsk inlägg, vetefan om jag skriver inte riktigt, eller ej.
Det är ändå min egen blogg och det ösar av egotisk =P

Och kommentera gärna om ni förstår även om inte, så vill jag veta om jag ska ta hänsyn till er framöver eller
fortsätta ösa med ego..

nu till lilla fantasti jag har som jag tänkte på för några vecka sedan, och tänkte
"Det här ska jag blogga om" och det blev typ aldrig av förrän nu.

Jag tänkte på att en del påstår att homosexuella är sjukdom, och jag tycker det är något vås.
Jag har underbara vänner som fungerar helt normalt och de inte lider eller så intar medicin mot det.
Men iallafall förställ er nu, en dag kommer forskarna i vetenskapet fram till att det ÄR sjukdom, det är
ett ämne i hjärna som fattas, så därför gör det till att folk missuppfattar sina känslor och det ligger felet i
hjärna, och de kan reperas igen, och det är via medicin, och det har 100 % verkan.
Så skulle de som är homosexuell ta detta medicin eller motsäga det även om det är sjukdom?
De har närmast förlorat deras tid på att bygga sin självföretroende och gått genom en del, till ingen nytta,
eller?

Jag själv tror nog att alla de som är verkligen nöjda med sin läggning skulle behöva stor hjälp för att börja om från börja och de kommer nog att sakna deras gamla liv om de börjar på medicin..

Men skulle DU inta medicin om det verkligen var sjukdom?

(jag vet en bullshit inlägg, menmen, skriv vad du tycker ;-) )

Viola.


Kommentarer
Postat av: mona

dövhet är en sjukdom men vi anser det är en livstil en egen kulturell grupp (etniskt grupp) elelr ja kalla det vad ni vill.. Jag tror det är många som accepterat sin dövhet som inte vill heller ta en piller och bli hörande.... om vi ska se på den gruppen istället för homosexuella :) Så jag tror det är med stor säkerhet att många inte vill ta pillret... livet är ju underbart som det är ändå, har man passerat acceptansen så är det lätt o leva utan att behöva tänka på "det andra sidan"...



Låt alla vara sig själva utan att "försöka botas av andra" :) det är iaf vad jag tycker...

2009-07-05 @ 18:17:02
Postat av: Jinna

Mitt svar är blankt nej. Varför skulle man göra det när man i många år sökt efter en identitet äntligen hittat en, i min situation iallafall. Idag ser man hur vanligt det är med homosexualitet, så varför kämpa mot det? Det är en dyrbar tid man gått igenom, så se det som en guldvärd erfarenhet. Intressant inlägg, du.

2009-07-05 @ 19:08:31
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback