[bantningprocess]



Jag har undersökt över allt, vilka dieter och sånt. dit och hit,
det är inte så enkelt så till slut har jag bestämt för en diet!
Det känns så rätt beslut och det passar mig otroligt bra.
det heter Josannahdieten.
alltså min egen diet,
Grönsaker är inget obligariosk, men ändå ska man ha den.
Man ska äta som våra mammor lagade mat, till tex kalops,
äkta råvaror, och inget falska, tex färdig gjord lax så att bara sätta ugnen,
men hellre ta lax och göra det hela själv. då allt är äkta.
Creme fraiche är bannlyst för det innehåller BARA kemiska innehåll av mjölka produktor nått,
så jag tar istället kvark(g?) 
Och sådant, det har gått två veckor och jag har minskat från 123 cm till 114 cm i midjen. det är svårt att tro för själva mig, men har mått igen och igen, det stämmer. 9 cm. jag hade tydligen varit så uppsvullet av allt falska råvaror som läsk, och allting. Jag smakade lite av barnens godis i helgs, och det smakade kemi! Gelehallon som var så god, men nu gav det ett stark kemi-doft i munnen så nä rjag tuggade så kunde jag inte smaka hallon, mest som färgämen olika.. så jag gav upp efter 4 gelehallon,
Choklad är fortfarande tillåtet, för det fetar inte, eller jo om du väljer att köpa "mars", men köp 65-85 % choklad då är det gott, speciellt när du äter nyttigt, då ger det wow-effekt!. marabou mjölkchoklad är inte lika god längre.
tänk dig hur mycket det gjorde för mig på bara 2 veckor. otroligt!
Jag är faktiskt också inte alls sötsugen.
Josannahdieten innehåller också inget mat 3 timmar innan sängsdags,
eftersom jag har haft problem med hostan i veckor så har jag druckit massvis med kamillete med honung.
Sötsaker är tillåtet, tex honung är mycket av socker, MEN det är natursocker så det är tillåtet.
allt sött som är natur så bra.
Jag har funnit mig en läcker "gottis" med gott samvete, den tänker jag dela mig av när jag har skaffat bilder=)

Ska jag fortsätta skriva om mitt bantning eller ?

Viola!

Kommentarer
Postat av: sofia w

ja jag tycker att du ska fortsätta och skriva. det är alltid intressant att följa och kolla om det fungerar :)

2009-03-11 @ 11:35:54
URL: http://wiksofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback