[Choklad&byxorna]

Hej Alla.

Jag har varit så sugen på att byta design, den här som jag har känns väldigt julaktigt tycker jag,
Så jag har kollat lite runt och hämtat inspiration, då jag är idefattig,
men frågan är när drar jag tummen ur och kör i gång?

Jag har kollat med min höften, den har minskat 2 cm, men mage 9 cm..
Jag tror nog att det går lite stilla med att minska i cm, för hudprocess brukar vara långsam, så tålamod
Ska man ha. Seriöst. Tålamod tålamod är nästförsta proiteritet i bantning.
Annars kan man inte alls gå ned. Men jag har den rätta motivation,

Någon eller några av er kan väl komma ihåg att jag slutade med att äta gottis i oktober -08,
vilket upphörde i december.
Då hade jag inte den rätta motivation, allt var så svårt att jag fick nästan absitens.
men nu hade jag provat att klara utan choklad när jag hade mens,
vilket var besvärligt men jag kände mig så duktig efteråt..

Jag vet att man egentligen ska ha järn & socker när man har mens, men mitt chokladberoende kan nästan jämföras med en alkoholist som försöker sluta dricka. "en öl blir till 100 öl".
Så är det för mig med choklad, om jag tar en bit så tar jag en till till slut innan jag ser mig om så har jag ätit 500 gram på 1 dygn. det är inte alls mycket enligt mig.

Att ha köpförbud fungerar bäst då, även då några dagar sedan bad min pojkvännen mig att gå ut och köpa godis då han hade ont.. Jag fick hans tillåtet att köpa choklad, och  jag raskade till bensinstation, och köpte lösgodis till honom, jag kollade lite på choklad, och det slutade med att jag sket i det och gick hem för det fanns bara en mörkchoklad "Barre" Som jag tycker det smakar bisarrt, inte alla mörka choklad är goda, man ska testa sig fram och hittar sina favoriter.

Jag fortsätter att förvåna mig själv hur min kropp tar det. Jag tycker att min ögon "lyser" mer, jag inbillar mig nog
men det är ju roligt att hitta nått ändringar så jag blir gladare vilket medför ett fortsat motivation.
Och jag MÅSTE använda skräp, (hatar det egentligen), men iallafall om jag springer åker byxorna NED!
trosor får ofta titta ut nu för tiden. DÅ är man tvungen att använda skärp, tills jag kan köpa byxorna, men det blir nog inte snart. En vän rådade mig att vänta. det gör jag!

Jag har även börjat använda peeling, då det tar bort döda hudceller, Vet inte om det är lika bra som kaffesump, men
några som vet? Hur många gånger ska jag använda peeling för att uppnå störst reslutat utan att överdriva?

Viola!

Kommentarer
Postat av: Piggelin

prova du på Lindt-märke där mörkchoklad, det är gott!

Hmm.. peeling kanske en par ggr per vecka?..vet inte,jag bara gissar:-)

Kämpa på och ha en massa tålamod så du går ner på bra sätt..kram

2009-03-15 @ 11:53:30
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: sofie

räcker bra 2 ggr i veckan, eftersom huden måste få också chansen att bilda ny hud emellanåt..räcker bra 1-2 ggr i veckan, lite oftare under sommartiden. Kram

2009-03-15 @ 16:50:19
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Linda

Du är utmanad:)

2009-03-15 @ 22:04:24
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback