[One night stand-kontakt?!]

Jag är glad att jag har en pojkvän, som har ett varmt hjärta, och är nöjd med våra förhållande,
men det har inte gjort att jag inte alls tänker på utanför, stopp,
Jag menar inte nått hemskt!
Men jag har sett folk som har gjort så och det får mig att fundera.

Det finns folk som har ett förhållande och gör slut, av sina skälena, men ena eller den annan har nästan direkt börjat flirta och bli tillsammans med en annan, och det är bara för att hämnas eller göra den annan svartsjuk.
det är så sjukligt att jag inte alls förstår mig på det.
Det ger ingen vinst för någon, alla blir sårad alla tre till slut.

och enligt mig ska man inte ens vara kompis eller vänner med de som man har scorat (one night stand-stilen),
när man har lekt i madrass så är det hejdå färdigt. inte mer än så, man ska inte ens prata eller festa ihop efteråt.
det finns folk som gör det, men för mig är det helt fel.. Jag blir äcklad, ärligt sagt.
prestationer blir så här "Hej Josannah, det här är Adam, du vet vi har knullat."
"öhh,, hej hej... inte intresserad?..".. 

Jag erkänner att det har dökt upp i kvinnoomkrets att vi fnissar och berättar om de karlar/kvinnor man har scorat.
och om hur  bra de är. vad man har gjort osv över middag, lite "Sex and the city stilen".. 

Men jag vill ändå inte VETA vem. egentligen. 
En har bjudit sin knullkompis till sin födelsedag, och alla vet, "Han är hennes knullkompis.." 
Det känns så konstigt, att man blir nervös, jag tycker att förhållande och one night stand ska behandlas olikt. 
Ett förhållande, en del har bra kontakter, för de har varit "bästa vänner" i förhållande och sen slut för att det inte fungerar eller vadsomhelst... 
Men ONE nightstand eller knullkompisar.. är rätt privat.
de ska gömmas, de ska inte stoltseras. 
de ska man inte smsa med.
de ska man inte festa ihop med övriga vänner.
Det är bara en natt så är det bara förbi, det finns miljontals de andra folket, så funderar jag 
om det VERKLIGEN är så svårt att säga "Tack, det var mysigt. vi hörs ALDRIG mer. det du".

Så har jag pratat med några, och jag chockeras av deras svar: 
"Men dövvärlden är så liten, det går ju inte att undvika. så lika bra att bli vänner." 

Hur dum kan man vara?! 

Viola. 

Kommentarer
Postat av: ` iѕαвeℓℓα - bloggkritik när den är som bäst

Superfin blogg & bra skrivet i senaste inlägget!



Ska vi följa varandras bloggar? Säg till när du lagt till mig (länken nedan!) så lägger jag till dig, länka gärna! :)

http://www.bloglovin.com/blogg/349948/-ie-g---bloggkritik-nr-d





Ha en bra dag! :)

2009-03-19 @ 11:18:50
URL: http://szerafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback