[Jag berättar ändå nu]

Till er alla som har fobi; jag visar inte upp bilder, bara text så ni kan tryggt läsa vidare.

Jag har tänkt att vänta till efter 16.e maj, för jag hoppas inte att någon gäster ska avskrämmas, för när de är i lägenhet då är det försent. men nu ska jag offra min risk ändå för det har tyvärr hänt ett tråkigt sak..

Jag är glad och ledsen..

I lördags skaffade vi ormar och fågelspindel. Fågelspindel har ras Grammostola Grossa, och hon heter Lisa, och jag är ägaren. Jättelycklig, och har alltid önskat mig en spindel och nu fick jag den. underbar fin, den kan leva upp till 10-30 år. fett va? 

Så köpte vi två finaste Regnbågesboa, båda ungar, Men tyvärr har en av dom dött igår. magen sprack. 
Vi har pratat med försäljaren om hur stort mus skulle ha, då Mic har aldrig ägt så lilla orm, 
Så köpte han mus hos annan försäljaren, i annan stad och sånt.. (ormar köpte vi i roskilde, och mus här i staden vi bor.)
Han sa att den är liten mus tillräckligt. men ack vad fel han hade. 
Så upptäckte jag ett egenskap hos orm som jag aldrig trodde om. 
Han sörjade. Honan som dog, (mycket värdfullt), men han sörjade och omkringade henne flera gånger och försökte ge henne värme. Och när vi har tagit bort honan, så låg han i hennes dödsbädd hela kvällen, flyttade sig inte alls.. 
Jag var så ledsen, det är sorgligt, samtidigt vill straffa honom som sålde mus, han med sin okunskap!
Så jag hoppas att Hanen klarar av musen som redan ligger i magen, och inte även han dör. 

 Viola.

Kommentarer
Postat av: Jinna

Fan, oturligt där med honan. Det låter vackert med vad hanan gjorde med honan, trodde inte en orm skulle göra så. Hmm, intressant. Det är kanske lika bra med att ni matar med musungar istället för en fullvuxen mus?

2009-05-01 @ 12:56:33
URL: http://www.jinna.se
Postat av: ida r

åhh!!! allvar du`!`!`äckligt!! jag är rääddd för spindel!!!!!! :) men stackars orm! och den som letar efter den döde..stackars!!!!!!!!!!!!!!

puss

2009-05-05 @ 19:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback