[Bitterfisse har ordet]


Att presentera sig själv.

Alltför många skriver vad de gör eller har för egenskaper, men det är ju inte presentation.
När man ser en och blir nyfiket, så märker man att h*n presenterar sig vad hon är.
Jag är väldigt less på att folk känner ett beroende att skriva på sin presentation.

"Hej jag är stolt homosexuell, och är 23 år gammal, har en framgångsrikt jobb."
Detta får mig att reaktionera så här: "Jaha.. men VEM är du då?"

Jag skriver inte om jag är hetero eller bi eller homo, och varför det må tro?
Ja just det - det tillhör inte till presentation, det är vad man upptäcker senare när man utvecklar ett relation.

Jag har inget emot homosexuella, men trött på att alla bara MÅSTE ha det med i presentation när det inte tillhör vem du är.
Jag har själv testat lite som ung, var nyfiken på sexuell läggning., har haft en flickvän, och har varit kär, men
jag dras till karlar, det är något speciellt med dom som kvinnor inte har. Därför anser jag mig själv som heterosexuell. men jag känner inte beroende att beskriva mig som heterosexuell, Det får folk upptäcka.

Det finns många som tror att jag är bi eller så, för jag är rätt grabbig av mig, men jag har ju bara bröder att se upp till, trotsade redan klänningar när jag var babyrumpa.

ändå känner jag inte att det tillhör presentation.
Tex.

Här heter jag Josannah 26 år
och är stolt heterosexuell som har testat lite av vart.
Jag har inte jobb ännu.
Jag har 3 ungar. och 3 bonus alltså blir det 6 barn.
Bor i Danmark i 5½ år.

Nu ett lilla fråga till er: fick ni en bild av
1. vem jag är?
2. vad jag gör och har för livstil?

Jag tror nog att de flesta instämmer med att svaret blir nr 2
jag himlar ögon att folk ändå envisas det är en del av "Vem man är".
Jag STRUNTAR i vilket sexuell läggning du har.
jag är intresserad av VEM du är.
Om man kan inte gräva djupare än så,
så tror jag inte riktigt på att man känner sig själv
att veta tillräckligt vem man är.

Samma sak, med att man inte ens kommer ihåg någon namn istället beskriver man.
"Du vet, hon är ju Alexanders fru!
- aahh!
"Du vet, hon som skilde sig och nu plötsligt väntar hon tvillingar med en man hon låg med över natt."
-Ahh!
"Du vet hon som har 4 ungar och är nu stolt homosexuell, kom ut för typ somras."
-Ahh!

Hur vill du bli ihågkommen? Beskrivning eller VEM du är, dvs namnet?
Vad är viktigare att skriva med sexuellläggning eller kan man utesluta det och låta nya bekanta veta lite senare om h*n inte redan upptäckt det?

Brukar ni hälsa händer "Hej jag heter Anna och är homosexuell." i IRL?
Om inte så varför helvete gör ni det i blogg? Header eller meny?

Jag förstår inte att det är så viktigt när det inte ens viktigt att veta.
för att varna homofobiska folk att råka bli intresserad av en homosexuell blogg?
Varna för homo baciller smitta kan riska?

Förklara gärna för mig som inte kan förstå logisk med detta?


Kommentarer
Postat av: Anki

Ja håller med dig.. Førstår inte varfør dom skriva det.. Har aldrig hørt heller nær jag træffa någon o sæga vilket dom ær.. Bara namn... Så något annat.. Aldrig prata om h*n ær homosexuell, bisexuell, hetrosexuell eller lesbisk.. Lusigt att man måste skriva i blogg men inte nær man træffa.. :)



Ønskar dig o familjen en trevlig helg :)

2009-11-27 @ 08:09:41
Postat av: Felicia

Ett klockrent inlägg, Josannah! Jag funderar också på varför måste man placera sig i ett fack? Alla människor är lika värdefulla oavsett kön, läggning, ras etc. Heterosexuella går ju inte runt och säger "Jag är hetero" så varför ska homosexuella gå runt och säga att de är homo? Poängen i min tanke är att kärleken och läggningen bör vara könlös!

2009-11-29 @ 21:55:36
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: Sussi

Bra skrivet!

Har aldrig förstått varför folk ska kategorisera sin sexuella läggning, ras o politisk åsikt eller så i fack..

Jag bryr inte om hur folk ligger med varandra eller vilken politiska åsikter de har. Helt ointressant.. Det mest intressanta är att vi vågar visa vilka vi egentligen är och att vi bjuder på oss..

2009-12-05 @ 12:50:43
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com
Postat av: Cee

intressant där. Vad anser du om min presentation på min blogg då ? :)

2009-12-14 @ 15:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback