[Att följa sin magkänsla]


Jag tror att det är så många därute är rädd för att följa sin magkänsla,
rädsla för förvandlingen.
Att följa sin magkänsla kan innebära förändring, det kan göra en lycklig, för det ger ofta
ett slags inre ro i magen.
Man ska aldrig stanna i något man inte trivs, jag menar nu, att man ska nu
inte sticka när man trivs inte hemma, men om man har arbetat med problemet och försöka
lösa på bästa sättet, men det har inte hjulpet så speciellt bra.
Så ska man inte försöka att tvinga sig själv att stanna och må dålig.

Man önskar ju inte att såra sin omkrets, men ska det ödelägga ens personlig bara för att man
bör tänka på jantelagen, att visa hänsyn till andra, och att undertrycka sin magkänsla?
Det tycker inte jag. Men som tyvärr så är det följande efter besluttet inte alltid så lätt.

Man måste genomgå extrem svår period för att lyckas att uppnå sin målet,
det vill kunna betyda förlust, av vad du håller av.
att följa sin magkänsla kan rent faktiskt förstöra dig psysket, men när man har tagit beslut så bör man
ha massor av styrka att stå kvar och håller sig uppe, och gå genom perioden.
för när du äntligen lyckas och är lycklig igen, då har du faktiskt lyckat att uppnå en stjärna i stjärnhimmel.

men det kan även betyda att det är så enkelt att följa sin magkänsla. allt blir så bra utan problemer. att det går som det ska, precis som flytande, att man bara följer med i strömmen.

Jag har besluttet min, och jag kan berätta att det är tyvärr ett väldig svår beslut.
Jag skriver "är" för det är fortfarande inte över.
Jag ser imot att vara bland en av stjärnhimmel.

Jag var i en äktenskap, då hade jag min tvivl, efter att ha kämpat så hårt, så pratade jag med en söta lilla kära väninna.
Hon sa "Jag vill inte vara skuld till något, men följ din magkänsla."
Jag fastnade för "följ din känsla."

Jag tänkte och funderade och vände mig i sängen, tänkte om igen.
"Tänk om?" "är jag hemsk?" "Vad gör jag?" "Hur ska jag lösa det här?"
"följ din känsla." var alltid svaret.

Jag såg på min dyrbara barn som jag högst älskade, om de kommer att bli lycklig och få bra uppväxt om man fortsatte. Svaret var tyvärr nej, de blir lyckligare om jag besluttade att följa min magkänsla.
Jag menar nu inte att de blev lycklig att jag flyttade, det var svårast för oss allihopa.
Gråt, Saknaden, Vred, Tvivl om jag gjorde nu det rätta.

Genom 2½ år sedan jag hörde "följ din känsla."
Har jag så kämpat och kämpat så mycket, bara för att uppnå lugnet i magen.
Idag efter 2 år besluttet, Kan man se att sonen har det mycket bättre nu, dotter man inte säga särskilt så mycket för hon var så pass ung. men hon har det svårt nu, saknaden efter mamma finns alltid där.
Jag har det inte alls så bra, jag har blivit drabbad så hårt, så jag är under behandling nu.
men besluttet har aldrig känt fel, det var det bästa på det grovet sättet, men bästa jag har gjort.

Jag strävar fortfarande att sikta mot stjärnor för då kan du vara en av dom en skönna dag.
Ibland önskar jag att det hade varit lättare.

När man var en stark tjej som ung, så är man inte det längre, troligt att det kan ödelägga en självaste stark person.

Men var nu inte rädd att följa din magkänsla. "Om andra tvekar, så följer du ändå ditt beslut!"
Du kommer att bli lycklig när du äntligen är där du ösnk

Kommentarer
Postat av: mamma

du är en stark tjej gumman o jag ser att du är lycklig idag även om du har det tufft ibland älskar dig

2009-11-05 @ 08:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback