[Att inte lyda kan vara bra ibland]


Jag skojade med mina ungar och sa till dom

J: Elijah, Debora hör här, vill ni vara riktigt duktiga?
E & D: JA.
J: Så hör efter och ta ett stort svarta påse och kasta alla tvspel, datspel, så kastar vi allt.
E: Nej.
D: Då ska vi också kasta datorer.
J: ôh.... Ja det är vi visst tvungen, för om man kastar allt så kan man få godis.
Om Ni vill inte kasta så kan inte få godis.
Eli ser sur ut på mig.
Jag kan inte låta bli mer och skrattade, och sa
Spel och godis mycket viktigt för er va?

E: Ja! med betlåtet attityd.

Så nu ska vi gå till affär, Elijah kom precis till mig iklädd skor och jacka och sa "kom nu"
Det ösregnar ute nu, men vad gör det när man får med godis hem?

Barnens mage säger allt. haha.
NU klappade Elijah igen på min axel och Sa "Kom nu" med ett leende.
Så SES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback