[Färg i lägenhet]

Jag KAN inte låta bli att skriva i min blogg, hehe.
Jag har försökt att övertyga mig själv i några dagar, eller närmare talt sedan sista inlägg att jag INTE
ska uppdatera förrän 15 kommenterar, Jag var visst naiv som trodde att det skulle strömma in kommenterar.

"Visst så är det visst tydligt att folk tycker inte min blogg är så intresserad?" ^^

Jag Väntar med att svara på frågor när det har kommit in 15, 5 hitills..
Så kom ihåg att kommentera därinne under inlägg, vill inte hålla reda på stöket efter er.

Men jag ville egentligen skriva om mitt åsikt om lägenhets inredning,
jag vill börja med att säga smaken är som baken - delat.
men det stoppar mig inte att säga vad jag tycker, jag tänker inte ljuga
när jag besöker eller ser någons lägenhet, "ååh vad tjusigt det är!".
Men jag säger inte "fyfan du har skitdålig smak." Det sårar ju, det vet jag.

men att ha vitt färg på väggarna är något jag hatar.
Jag hatar också vita strumpor. vita tröja osv. Min bröllopklänning ska INTE vara vit, om jag gifter mig någonsin.
Jag kollade in i en blogg, som har besökt en kvinna som älskar vitt, och det är mycket tydligt,
Jag tycker att hennes prydander och inredning är så skön, men för mycket vitt.
att ha färgglada lägenhet verkar vara tabu för henne, det är ju hennes smak, men det är för VITT = hemsk.
Jag blir alltid ledsen eller deprieramde när jag går in i vitt lägenhet,
och vet ni vad? våra lägenhet är visst VIT också. fyfan.
Vitt vägg överallt.. Jag hatar det.
Jag vill gärna ha svart fondvägg, gärna med silver eller guld i sovrummet, eller svart i entre, med svart/vit eller sepia tavlorna.

men till saken. Jag kan inte låta bli att tänka om det är ett slags tvångtanke,
för jag har sett en programmet som en kvinna älskar rosa, och har rosa överallt i hennes hus, säng, väggar, möbler, gardiner, prydander, ja ALLT. hon och med ville färga sin vit hund till rosafärgad..
Och det var självklart ett tvångtanke, eller besatt, och att det är usunt,
För mig är det likgiltigt om det är besatthet eller så,
men jag vill bara ha ett svar på min undran, är det besatthet eller tvång om man har bara enfärgad överallt i lägenhet?
Eller är det bara ett "Att skilja ut sig", Jag menar att vem har bara en färg i hela hus, så man blir chockad
när man ser något så annorlunda.

Jag tycker hennes var vällyckat för det var i fin inredning, skön, men jag skulle hellre måla i färgar.

Detta inlägg är inte syftat att angripa någon personligt..
Jag angriper lägenhets inredning tabu.
Vitt överallt är fint.
Rosa överallt är tvång/besatt
Svart överallt = goth
Grön överallt = galet.
Guld överallt = Rikedom.

Varför är det mera acceptbart att ha vitt överallt medan andra färger är helt galet egentligen?
Jag applåder henne att våga stå för hennes smak och är mycket belåten över hennes "gå amok" med vitt.
Det bör finnas flera av.. Alltför många är rädda för färger och är därför mycket standard av sig, men
låt din personlig och smak kännas och SYNAS istället.


(Spam: kom ihåg att kommentera din svar på min fråga; inlägget)

Kommentarer
Postat av: mallan



:):) samma sak med mig, jag hatar vitt!

Men målade sovrummet i vitt nyss, ska måla svart snart hehe....

2009-10-05 @ 11:47:20
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: mallan

Ok, bara fond har jag tänkt mig egentligen. Jag har vita väggar överallt men mina saker, gardiner osv- färgglatt! Jag går bortom på knark tycker de flesta men bara jag trivs så bra, min lgh har blivit kallad för dockskåp- nöööjd jag!



Gå på dina egna linjer! (din sambo ska du inte lyssna, det gör jag aldrig på min, hehe)

2009-10-05 @ 11:49:03
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: Jinna

Minsann, vad betyder rött då? Sexgalen? ;) Jag har haft röda väggar i årtals och det är jag fortfarande galen i. :) Eftersom det skall tapeteras här, tvekar jag hårt på rött eller mellangrå. Är lite rädd på att bli uttråkad av rött en vacker dag. Jag klarar INTE av en massa vita färger, sååå opersonligt och dött enligt min åsikt. Tycker att man ska våga visa upp sin riktiga jag, vem man är som person. Lägenheten säger mer än man tror, när det gäller personlighet. Otroligt, men true! :) Svart är rätt snygg med, bara om det är rätt ljust i rummet, så.

2009-10-06 @ 11:40:09
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Josannah

Jinna, Jag menar; röd väggar, röd soffa, röd lakam röd gardiner, röda bord, röda tallrikar, röda, röda röda.. röda väggarna på väggarna är något jag GILLAR, men det kan ge ett slags älska, jag menar att man kan bli "upphetsad" eller det kan ge bråk, det är vad jag har hört. ^^

Luder brukar ha rött lampa i sin "rum" så det kan kanske väl stämma ^^



Mallan: Jag tycker att din lgh är för härligt, färgrik och att ni vågar sätta dit efter egen smak =)

2009-10-06 @ 11:45:06
Postat av: Jinna

Jaassåå, du! Jaaa... för mig kan det oftast betyda att man vill ha mer ljust i livet, en sorts lättnad efter man upplevt en tuff tid. Vill inte känna något. Kanske vill man inte visa någon del av sig. Vet inte, jag bara tror det så iallafall. Men du, jag har inte en röd lampa iallafall... ett bra tecken, kanske? ;)

2009-10-06 @ 13:02:03
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback