[Min ungar och min snack]



Elijah sa igår för sig själv. "Vad fan?" på teckenspråk.
Jag trodde han sa "lort" som betyder skit på svenska.
och jag frågade honom, varför sa han "lort".
Han sa; "nej jag sa "Vad fan?".."
Jag: Varför sa du det?
Eli: "Inget, bara vad fan till mig själv."
Jag: Hm, vem har lärt dig teckna "Vad fan?"
Eli skrattade... Ingen svar till tals.

Idag promenade jag och Debora till FAKTA, en lågpris liten mataffär.
Så plötsligt kom vi i ämnet "döden."
Ja; ja att vara död är tråkigt.
Debora; JA. trååååkig.
Ja, så kan du inte besöka mamma..
Debora: Inte pappa heller, inte mormor, inte farmor.
Jag: inte ens dagis...
Debora.. Inte ens skola, inte ens handla.. Trååkigt att vara död.

Kommentarer
Postat av: Sara

SV. Hehe ojj tack så mycket :D man lär sig något nytt varje dag och man ska aldrig ge upp om man vill fixa något :)



Min pojkvän jobbar här nere nu under en period av 4 månader ungefär, utbildning. Sen blir de ett annat land beroende på vart de skickar honom :)

Varför bor du i Danmark? Hehe.

2009-09-05 @ 22:40:34
URL: http://candis.se
Postat av: ida r

åh oj de e stora att tänka så¨tex döden. men vad fan sade elijah! fy! hahaha :) men var har han lärt sig ifrån...barnen är inte dumma tyvärr.....de lär sig fort....

2009-09-06 @ 19:10:45
Postat av: samantha

kikar in* hah det va roligt när barna säjer så. du är inte ensam om att se såna roliga tankar från barnen för det gjorde min dotter likandet. ja skrattade varje minut vad hon tecknade. ibland undrar jag vart ordet kom från hon kan teckna precis som hon vet precis hur hon pratar:O)

2009-09-10 @ 23:00:41
URL: http://samanthaque.blogg.se/
Postat av: Moa

Haha, söta ungar du har. :D

Såg din kommenterar nu om Redbull. :P

Vad heter du i wow? Vad för karaktär har du? =) Horde me? Kram!

2009-09-14 @ 14:35:49
Postat av: mallan



gulligt snack där!



tack för din finfina kommentar- allt fint som rör mary blir jag gladare mitt i sorgen. Tyvärr är det många som är pantade som min kursansvarig tant men nu råkar jag bara vara lite extra känslig.



kram!

2009-09-17 @ 20:58:31
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback