[Many ppl in home? YEA!]

Trött som attan nu när jag och Mic har varit på impulsiv biobesök på AVATAR 3D när det var ju sista chans för oss, enda tidspunkt vi kan är IDAG så vi drog dit, biljetten kostade oss 265 kr, men äsch vi bokar ändå, så kom pojkvännens mamma över och passade Storm, och vi fick biopresentkort, så vi fick betala 105 kr bara, pga 3D+ helkvällfilm. härligt, övriga överskutt gick till godis, (popcorn, läsk också gratis pga presentkort.) shit vad bra det var!

Kollade på film, snåårk!! Jag somnade!! Bah så trååkigt, 3D effekt, wow och än sen, blir det ju tjatigt. seriöst varför 5 stjärnorna??  (lite hjärnarbete; det var sagt med ironi.)

^^ har bara lust å busa lite, men seriöst, härlig film.
*********************************************
SÅ nu har jag lust å gnälla lite på riktigt nu.

Ni alla Aphjärnorna, hur ORKAR ni egentligen?
Familjen annorlunda tv4 varje måndag 20.00 visas 3 familjer med många barn, vilken härlig serie, jag gillar den.
Barnen är underbara, jo större familj ju mysigare.

Men att sen måste man läsa kommenterar, om att man inte alls kan bo trångt med så många ungarna.
seriöst, hur tänker ni? bara för att NI är uppvuxen med eget rum = rätt att varje barn måste bo eget rum, privatliv rättigheter. Många är hemskt, det förstör barn, barn blir knarkare och bor på gata när de blir större för de fick ALDRIG bo eeget rum? eller va? Ni som inte ens har provat nåtting, ska ge fan i er att öppna er käften.
 Ni vet ju INTE vad ni pratar om. Vi har 3a, 6 ungar, och 5 delar i en sovrum, och yngsta+ vi delar på en rum,
Seriöst, det är fara signaler!!!
Barn risk få fobi för trånga utrymme! Psyka tär!
Eller? o.O
// Sant, och gäster som har kommit hit, ser hur praktiskt och stort utrymme vi har gjort för barnens skull. ni skulle se varje en min! varje hade förvånande minen.//

barn som är uppvuxen i trånga hem, men de har härliga minnen att ta med hemifrån.
mysigt att vara många, barn skiter i miljö, så länge de är glada och pigga.

Jag själv bodde i stöökigt hem, min "lekkamrater" kom på besök och de bette sig som snobbar, de gick på tårna(!!)
Jag gillade stökgit hem, trosor kunde gärna ligga under säng i veckor. jag var en barnrumpa alltså.
men jag trivdes och mådde bra.. jag satt inte och grät "varför stökar jag här i sovrum för?" grååt!
Gråter ungarna också för att de bor så tråångt eller lekar de för fullt och bråkar, glad pigg, sjuka osv, som normala gör?

Tänk er noga om, ni som gnäller borde ta och testa själv! sluta bete er som snobbröv och väx upp.



Kommentarer
Postat av: Sussi

Bra skrivet.. jag bor i en tvåa och mina två flickor delar rum o jag sover i vardagsrummet. Jag har skapat en varsinn hörna för dem genom att dela upp med en stor Expedithylla. Det funkar fint. De är helt nöjda. Jag tror mer på kärlek än materiella tillgångar..

2010-01-30 @ 09:36:24
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback