Movie Mtv Awards 2011

Första gång jag skriver om MMA, men det gjorde jag efter att en ville att jag skulle göra det.
Så jag gör det, jag skriver med min egna åsikter under varje kategorier, om vad jag tycker om
vinsten.


Best Movie (bästa film)

"Black Swan"
"Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"
"Inception"
"The Social Network"
"The Twilight Saga: Eclipse"

Jag tycker ärligt talt att det var inte alls konkurrenter i den kategori, vilket gjorde det till
ett förutsatt vinst, The Social Network är inte alls en bra film, och Harry Potter?!
Black Swan kunde vinna, men det gjorde Twilight, och det avgjorde av tittarnas röstning.
Vilket jag tycker det var lite dålig ide att låta tittarna rösta fram vinnaren.
Men annars är jag en fan av Twilight.

Best Female Performance (bästa kvinnliga skådespelarska.)
Emma Stone, "Easy A"
Emma Watson, "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"
Jennifer Aniston, "Just Go With It"
Kristen Stewart, "The Twilight Saga: Eclipse"
Natalie Portman, "Black Swan"

Roligt att hon vann.
Hon spelade bra faktiskt i filmen.

Best Male Performance (Bästa manlig skådespelare)
Daniel Radcliffe, "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"
Jesse Eisenberg, "The Social Network"
Robert Pattinson, "The Twilight Saga: Eclipse"
Taylor Lautner, "The Twilight Saga: Eclipse"
Zac Efron, "Charlie St. Cloud"

Jag är en Edward team, så det var helt rätt. HiHi, men annars har jag aldrig brytt mig om Daniel.
och Jesse var svag i sin roll, Har inte sett Zac Efrons film..
i denna kategori var det för olika nivå mellan de flesta nominerade.
Byt ut Zac och Jesse, så kanske hade det varit svårare att förutse vem vinner.

Best Comedic Performance (bästa komedi skådespelare)
Adam Sandler, "Just Go With It"
Ashton Kutcher, "No Strings Attached"
Emma Stone, "Easy A"
Russell Brand, "Get Him to the Greek"
Zach Galifianakis, "Due Date"

Ingen kommenterar, har inte sett nån av de filmer.

Best Line From A Movie (New Category)
Alexys Nycole Sanchez, "Grown Ups": "I want to get chocolate wasted."
Amanda Bynes and Emma Stone, "Easy A": Amanda Bynes: "There is a higher power that will judge you for your indecency." Emma Stone: "Tom Cruise?"
Jesse Eisenberg, "The Social Network": "If you guys were the inventors of Facebook, you'd have invented Facebook."
Justin Timberlake and Andrew Garfield, "The Social Network": Justin Timberlake: "... A million dollars isn't cool. You know what's cool?" Andrew Garfield: "A billion dollars. And that shut everybody up."
Tom Hardy, "Inception": "You mustn't be afraid to dream a little bigger darling."

Åhh den rätta replik vann!
Hon var så gullig i sin tal och jag älskade hur hon avslutade sin tal med sitt vinstreplik...
PÅ svenska betyder repliken ungefär så "Jag vill va packad av choklad."
Dock gjorde värten lite tråkigare genom att senare skämtade om att "hon hade redan åkt på choklad avvänjning."
Inte alls roligt skämt.

Best Villain (Bästa Skurk.
Christoph Waltz, "The Green Hornet"
Leighton Meester, "The Roommate"
Mickey Rourke, "Iron Man 2"
Ned Beatty, "Toy Story 3"
Tom Felton, "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"

Han har varit skurken i 10 år, så det var väl på tid att han vann.
Jag skulle ha gärna sett Mickey Rourke vinna.
Det var synd om Toy Story 3, den passade inte alls in i kategorien

Best Fight (Bästa Slagmål)
Amy Adams vs. The Sisters, "The Fighter"
Chloë Grace Moretz vs. Mark Strong, "Kick-Ass"
Daniel Radcliffe, Emma Watson and Rupert Grint vs. Death Eaters, "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"
Joseph Gordon-Levitt vs. Hallway Attacker, "Inception"
Robert Pattinson vs. Bryce Dallas Howard and Xavier Samuel, "The Twilight Saga: Eclipse"

Inte alls konkurrentsvårhet här heller.
Tyckte dock att det var inte rättvist här heller..
Harry potter / Inception kunde ha fått vinsten.. Men kick ass till de övriga nominerade = chanslös.

Roliga är att man kunde se hur Kristen tyckte det var pinsamt att se hur Robert sa till kvinnan,
"Förlåt att jag rev din huvud av och nu är du gravid." Detta kunde lätt missförstås!!

Best Kiss (bästa kyss)
Ellen Page and Joseph Gordon-Levitt, "Inception"
Emma Watson and Daniel Radcliffe, "Harry Potter and the Deathly Hallows, Part 1"
Kristen Stewart and Robert Pattinson, "The Twilight Saga: Eclipse"
Kristen Stewart and Taylor Lautner, "The Twilight Saga: Eclipse"
Natalie Portman and Mila Kunis, "Black Swan"

Just av denna scenval i filmen tyckte jag verkligen verkligen det var svagt av kristen och Robert.
Att de vann i 2009 kunde jag lätt förstå, men hallå nu? Jag blev faktiskt förvånad, att de vann..
Hade trott på Mila & Natalie eller speciellt Emma & Daniel, det var helt fantastisk scen där..
Dock gillade jag hur Roberts tur att bränna KRisten, efter 2 gånger hon som har bränt honom av.
och Robert sprang ned till Taylor och kysste honom! Man såg hur publikum blev förvånad och applåderade.

Best Jaw-Dropping Moment (bästa häpnadväckande ögonblick)
James Franco, "127 Hours," Cuts Off His Arm
Justin Bieber, "Justin Bieber: Never Say Never," Performance Spectacular
Leonardo DiCaprio and Ellen Page, "Inception," Paris Café Scene
Natalie Portman, "Black Swan," Mutilation: Pulls the Skin off Her Finger
Steve-O, "Jackass 3D," Port-A-Potty Bungee Stunt

Justin Bieber?!?! Skämtar du?!
Sämsta vinst, till helt fel person.
Jag skulle ha gillat om Natalie eller James vann.

Årets ärade awards vinnaren blev Reese Witherspoon!

Grattis Reese.
Jag tycker dock att det var lite svagt i tal av de tre som presenterade Reese.
Robert Pattinson misslyckades med en av skämt, men den var snabbt glömd.
För han räddade det via att säga "Hon lärde mig att man kan va 30% homosexuell."
Man såg hur Reese snabbt försökte gömma sin ansikte av pinsam känsla.
Dock var Reese lite käck i sin egen tal, "Man behöver inte realityprogrammen för att komma till Hollywood."
och hon kallade Robert för hollywood bästa motherfucker, för de hade spelat mot varandra i 2004 ca, i filmen Vanity Fair.
då var Robert med i kortklipp som hennes son.


Och ja, det var flera nomineringar, men jag såg inte dom när det var repris,
Så jag rapporterar bara det jag har själv sett i tv..
Det brukar ju bli så när man ser på repris, vilket var större vinst för mig än att sitta uppe hela natten och förstå
ingenting, då det brukar inte finnas textat när det är live sändning.

JAg tycker att MMA 2011 var helt ok.
Snygg scenuppsättning, det ser så mysigt ut med skogen på scenen.
Dock tycker jag att årets värten var inte bra alls,
det hela kändes lite inte genomtänkt, det verkade som man bara satsade mer på hur man
skulle va rolig och vad man skulle säga, hur scenen skulle se ut, och hur man skulle jobba med
Filmen i starten, och glömt lite av nomineringar, vem var vinsten.
Att tecknade filmer var också nominerade tillsammans med dom övriga "vuxna" filmer var lite
lönlöst, "Bästa animerade slagsmål" kanske var bättre.
Några var grova i scener och andra var mycket mildare, men cool pga replik.
Jag är en sådan som bara älskar sexskämt, så det var roliga i det hela med sexskämt, inte alls porr känsla eller så.
Det var värre i 2009 tycker jag.

Movie Mtv Awards är en rolig och fräck, som man kan slappa av och skämta om det grova, inte alls i samma klass
som Oscargala, hade man uppfört sig i Oscarsgala som man vore på MMA, så har man gått till verkligen fel stället.

Så jag ger MMA 3 av 5 ND som betyget.

Kristen och Robert vann 3 gånger i sträck i kategorien "Bästa kyssen." Det börjar känna lite tjatigt. 
nr 1, och 2 var bra val, men 3 var bara "ååh jag älskar dig!! pussen".. 
Vad vill de egtnligen? Se dom äntligen kyssas eller tycker de verkligen det var fantastisk kyss?!

Man börja ana Kirstens Stewart favorit klänning sorten, 3 MMA och samma snitt i klänning. 
Kort, och enkelt, och gärna röd. Dock var det inte rött förra år. 


2009, 2010, 2011.
2009 hade hon stuckit sin fot och därför var hon i converse skor. 
2010 hade jag tyvärr missat awardsen =( 
2011 hade hon bytt till sneackars skor inne i salen. 
Gillar hur hon vågar använda sneackers och Converse till fina klänning. 
Enkelt är finast, eller hur? 


 (ND= NightDay.)

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: jamen jag vet! ALLA dricker ju fan vin och ALLA verkar ju tycka det är gott! Jag fattar det inte, det smakar ju verkligen SKIT! Surt och beskt, vad är det att gilla?

2011-06-10 @ 15:03:43
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: mindy

Vad kul att du skrev om det.. jag skulle vilja skriva mer utförligare men tidbristen så jag fick skriva snabb.. men nästa gång ska det va mer tid åt skriveri!



Ifjol såg jag.. du skulle ba se.. i öppningscenen med tom cruise, jätteskoj!!! jämfört med nu.. jag kan nog säga att värden är inte sååå toppen.. hmm.. men du gillar ju sexskämt.. inte jag haha.. så olika smaker!



bästa kyssen.. ja trist nog pga jag vet fansen ger ej upp för de vill se kristen och robert kyssas.. men de vägrar ju.. pga de ett par i verklighet.. folk/fans vill nog se dem erkänna..



jag tycker det är bra med MMA pga en galan som avgörs av tittarna.. vi har ju oscars som avgörs av juryn. då mer rättvis se vad folket tycker.. men det där bästa fight är dåligt pga dom vann ba de är twilight.. synd men samtidigt så är det verkligheten.. sånt skulle aldrig hända t ex i oscars, golden globe eller people choice awards osv osv..



spännande nästa år.. pga twilight lyckades konkurrera ut harry potter.. nu kommer hungerspelen (rekommenderar dej att läsa dem) att filmas å.. risk konnkurera.. ja så vi får se vad som händer :)

2011-06-10 @ 22:30:12
URL: http://mindy.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: haha ja, det går ju liksom inte att säga nej i en sån situation! xD

2011-06-15 @ 15:06:27
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Malin

Ah du borde kolla upp Easy A i sa fall! Den ar verkligen jatterolig. Glad att hon (Emma Stone) vann, det fortjanade hon verkligen. Helt otroligt duktig!

2011-07-02 @ 23:35:12
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback