Para ihop Marianne och George Clooney!

Hejhej!

Året första inlägg.. jag hade planerat att ni skulle få en lilla överraskning via nyåret, men det hände inte,
kanske nästa nyåret eller vad vet jag.

Det är visst en av min sämsta egenskap är att alltid sträcka ut tid lite för lång tid.

Men nu till saken, jag vet nu vad Storms framtid ska bli,
han jobbar nåtting med bilar, vad vet jag inte, han har alltid varit så insatt i bilar sedan födsel, trots att jag har
försökt att ge annat möjligheter så tycker han att bilar är roligare och sen blir upptäckt av nån agent som
söker skådespelare, jag och mamma satt å diskuterade om det, så bestämde vi att vi ska redan nu till sommar
skicka Storm till olika ställe och bli barnskådis, för min mamma vill så gärna sitta bredvid George Clooney när Storm vinner oscarstatyn, innan George Clooney blir alltför gammal..
Hur allt började sig?

Vi fick en låda, ca 24 st cola burkar av en vän som brukar åka ned till tyskland, som är så nära (ca 4 timmar.)
Så vi fick en låda gratis och det var snabbt uppdruckna på 2 dagar, vi är ju många i familjen.
Storm är den enda som avskyr läsk, det beror kanske på att vi vägrade att ge honom läsk innan han blev 3 år.
Folk har uttryckt att det är så synd om honom som knappt får smaka och gav honom trots mitt betonande nej.
----------
Men återgå till saken, det stod nu tomt papperkassa, så han spelade;
Tar fram ett burk och med sitt röst som lät som det öppnade, och drack, sen sa han "oläckert" och spottade ut.
Jag skulle ha filmat det men han ville inte visa för pappa när jag bad honom att "dricka en till."
----------
Två dagar sedan gick jag till närmaste mataffär och handla lite, så ville Storm följa med.
gatan vi brukar gå har stora stenar som gräsplanpynter längs gatan.

Första sten han såg gick han dit och klappade, och sa "åhh söt orm!", tar den fram och bär försiktigt till nästa sten och gav den till ormens mamma och vinkade hejdå.
nästa sten gick han fram den, åhh söt orm har ramlat och tar fram den och bär till nästa sten och sa det är pappa orm, inte mamma orm, men pappa orm och gav den ramlade orm.
så gick vi till nästa sten så sa han stor orm rädd! tar fram den och låg i min ficka så han kunde få sova lite till nästa sten så tog av min ficka och gav till mamma orm.. så nästa sten var den sista, så han tog fram den och bar den in i min ficka så vi gick hem, och skulle visa för pappa vad vi har tagit med hem..
Storm "Titta här" så pappan tog fram och skulle äta, så sa storm "neeeej! orm inte äta."

Jag frågade om orm var farliga? "Neej inte farliga, orm söta!"
----------
Igår gick vi samma väg dit till mataffär, kaffe var ju slut!, så tog han alla var och en orm och låg på barnvagn, Thor var med oss. och vi gick in i mataffär, efter ca 20 min, så regnade det ute och jag frågade om han ville sitta på barnvagn så vi kunde skynda hem, "nej."
"Ohh regnar! Skydda orm, och snöt en "regnskydd" över orm.. halvvägs ville han sitta så han tog alla orm och bar den försiktigt fram hem.
----------

Så älskar han dinosuarer..
Vi var ute och promenerade, så såg han stor dinosuarer som var farlig, vi måste skynda och springa, så sprang vil till en lägenhet och gömde oss från gatan och Storm torkade svett av sin panna och sa "puhuu".
--------

Jag älskar att se hur han fantaseriar, och kommer på saker bara så där ut av ingenting.
Vi var i leksakaffär och han såg bord och stol.. en papperkorg... en låda med olika mat/bestick.
Vad gjorde han då? Tog fram bord, stol, mat, papperkorg och fikade.

det är så härligt att se hur han använder sin kreativitet.

Kommentarer
Postat av: mormor

Härligt att Storm fixar min nästa man George C

2012-01-10 @ 21:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback