[gåstolen, amning]


Yo alla, jag har varit så frånvarande, jag var upptagen med att spela World of Warcraft, och med att gulla med Storm,
och allting annat! =)

Igår kom BVC på besök, (för er som inte vet, så kommer bvc alltid hit när man ska träffa dom i danmark)

Storm har vuxit, men dock långsammare nu, 8800 gram och 75 cm, 6 månader.. långsamt jag blev bekymrad om han
¨tar på sig i vikt för lite, då det har bara ökat med 700 gram, och inget mer, hon sa att det betydde inget för han lekar och rullar runt, så det kan förbränna mer. så ingen bekymmer.
Min lille påg! =)
Jag passade på att fråga om gåstolen,
hon sa att gåstolen har faktiskt ingen vinst via stimulanerande, eller så. ingenting, så är det inte bra för rygg, och
det lär babyerna ingenting via att använda gåstolen, och det är bäst att låta Storm ligga och utveckla i naturlig väg, vilket vi har alltid den hållning.. men det var nytt för mig att gåstolen inte ger stimulerande alls. hmm.
men nu får han smaka på massor mat, och ja jag ammar, men nu 1-2 gånger om dag, men det avtar sig med tid. snart ammar jag inte mer och för att vara ärlig så gör det små ont att inte amma, det har oftast varit så mysigt och jag ha njutit att amma honom, en speciell relation uppstår då. underbart, men min pojk kan ju inte amma mig hela livet ut. så någon gång ska det avta, så varför inte börja nu.


Hoppas att ni har haft det mysigt.
Viola.

Kommentarer
Postat av: ida r

hehe nu jag e här!! ihih :)

jaaa har hört om gåstolen...det är upp till varsin förälder om vill ha den eller ej..jaa.

förstår dig precis där med ammningen!! att sluta med ammningen..snyft typ..hihih

han själv typ mindre ammar eller du typ vill mindre?? pusss

2009-02-05 @ 15:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback