[i förhållande till amma]


I förhållande till amning, så har det faktiskt inte varit så enkelt,
Men det fixade sig, så efter ett par månader har det blivit lite jobbigt, då
Storm blev ofta hungrig och vaknade om nätter, så provade vi att ge mjölkersättning, vilket
han inte accepterade även om jag prova att lura honom, men det fungerade inte.
Mammas mjölk var bäst, men då provade vi med vällning, och det mättade bättre än mjölk,
så nu sov han hela natten, vilket var skönt för mig som är en mamma att se sin son
sova mätt och belåten, och jag vaknade helt uppfriskande och glad, var faktiskt sprudlande glad den dag
och efter nyår började vi med gröt, och morot/potatis pure, det gillade han!

Våra lilla duktig pojke som "suger ned mat", och han använder tumme till att svälja.
ta en munbit och så suga på tumme, sådan hela tiden. fast nu börjar det avta..
Men sen amning börjar gå ned för det mättar inte så gott, och han ska kunna äta gröt, och det mättar
så jag slapp amma, men det var inte så lätt för mig,
Mina tankar: "Åh, snart kommer jag inte att amma.." och "Åhnej, jag skulle ha ammat honom istället.."

Men i förbindelse till det måste jag inse att han inte är alltid baby och har inte längre lika behov av modermjölk.
det mättar mindre och mindre hur mycket jag än ammar, han gallskriker efter 30 min, och visar ointresse när han ska ammas, han vill hellre sociala och busa istället för att suga mjölk. 
Så nu ammar jag bara 1 gång om dag. det är helt okay för mig. men samtidigt sorgen, är att jag måste inse han är inte längre en baby. fast ändå är han det, han lekar och rullar runt, och bara för 5 månader sedan kunde han inget, bara att le och böja nacke liite. så stilla..

Men så länge det fungerar och det är Storm som har visat att han vill hellre ha mat och vällning, även om det doftar modermjölk ibland så sniffar han ordentligt till. Tror det tar dagar-2 månader tills innan amning är över.
Mer besvärligare blir det då jag inte kan ta med mat överallt utan att behöva tänka "Måste ha den värmat." Bara amma. färdigt. enkelt och bekvämt. Den lyx kan man inte alltid ha. =)

Viola.

Kommentarer
Postat av: Älvan

åh, jag kan inte föreställa mig hur det känns i er situation men jag kommer få göra det någon dag. själv tror jag inte att jag kommer amma så länge..

2009-02-05 @ 16:05:09
Postat av: Anonym

FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-02-05 @ 18:27:46
Postat av: Jinna

Haha, ja det var han. ler. Fan, du minns visst bra.

2009-02-05 @ 20:06:52
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Jinna

Haha, jaa det var han. ler. Fan du minns bra. :)

2009-02-05 @ 20:08:58
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Miss Borén

Hejhej, har inte kikat in i din blogg på ett bra tag... Hoppas du har det bra och att lillkillen har det riktigt fint nu ;-)

Hur mår de andra 2 barna, hoppas de har det lika fint..

Det med amning, min grabb ville bara suga av mina bröst.. han ville inte äta, bara suga... till sist gjorde det såå ont att jag beslöt mig att få honom på välling redan vid 4 månaders åldern... Vid den åldern gav vi honom gröt och mosat potatis med morot, hans favorit käk :-)

Det kommer att gå bra med mat och sånt, din grabb kommer att äta som en riktig oxe en dag ;-) Krama, trevlig helg

2009-02-06 @ 00:47:19
URL: http://missboren.blogg.se/
Postat av: Piggelin

Hola! du är utmanad av mig:) kolla du på bloggen min!kram!

2009-02-10 @ 21:34:19
URL: http://dansarengirl.blogg.se/
Postat av: Cecilie

Haha men vettu... Många pratar om fredagen den 13e. Blää hehe

2009-02-13 @ 12:45:39
URL: http://georlie.blogg.se/
Postat av: Askungen

Yeah, tackar och bugar för ditt livstecken!

2009-02-18 @ 08:00:57
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback