[Tabuanlagt?]


Är det tabuanlagt att inte dricka alkohol? För nu i samhället har det blivit ett självklart att dricka alkohol,
om man nu nekar till intaget så vill folk veta vad grunden är till nekandet.
Pga Sjukdomen? Lätt att bli beroende? âr på avvänning? Graviditet? Religion? Mediciner?
Man kan faktiskt bara inte gilla att dricka sig full utan nått speciellt orsak, eller ingen lust.

En person har sagt: "Min fru dricker tyvärr inte."
Jag lyssnade och tänkte "Varför just "tyvärr" "..
är det fel att inte tycka om vin? är det fel att tacka nej till vin?
Okej, jag avskyr rödvin, dock har jag oftast försökt vara höfligt och dricka, men jag har oftast svårt att hålla för mig
att det smakar äckligt att jag nästan alltid ryster på huvud.. serïöst, jag tycker
Rödvin borde aldrig har funnits, det smakar så barskt att det är helt förbjudet. nedtrampad vindruvor av bar fötter, 
nästan som råttna dryck. så sen luktar det bittert. Vinens charmig och dennas karaktär är helt förbjuet för min smaksinne. min säger den är äckligt, giftdryck. 
ändå ser folk på  en som hon hade just svärat, när hon tackar nej. 

JAg har träffat en som ogillar alkohol., och när hon tackar nej så tror folk att hon är medlem av någon religion som har förbjudat henne att dricka. helt ologiskt.
är det verkligen så att det är tabuanlagt att tacka nej till alkohol? vad tycker ni? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback