[Avokadomousse]



Hey, det är det snacks/gottis som jag lovade er i tidligare inlägg,




En läcker mousse med frisk mangosmak som man mixar ihop på nolltid. Avokado och kvarg gör moussen len och ger också ett lågt GI-värde.


Ingredienser
1 mogen avokado
150 frysta mangotärningar
250g Arla köket kesella (kvarg)
½ dl rostade nötter

Gör så här:
Dela och kärna ur avokadon. Ta ur fruktkött med ett sked.
Lägg avokado,fryst mango, kvarg i en matbredare.
Mixa till en slät mousse.
Skeda upp i fyra glas och strö över rostade nötter och ev mangotärningar.
Servera genast.

Men OM NI VILL HA MIN ändrade version så:
BYT UT rostade nötter mot riktiga mörka choklad, gärna 85%.
Hacka dom, och ta ett par stora IKEA-glas, och lägg i avocadomoussen, och varva den med hackade choklad.
Till slut strössa på choklad.
Det ger mer att tugga på, än att äta bara mousse,
enligt mig är det godare med att varva...

Det ger ett litet banan smak, men otroligt gott annars! Prova ni också!

VIOLA!


Kommentarer
Postat av: mamma

det där ska jag prova ser gott ut

2009-03-20 @ 22:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback