♥ Dag 7 – Vänner.


Ja nu ska jag visst skriva om vänner..
Vänskap eller vilka vänner jag har ska jag egentligen skriva?

Jag tycker det är lite lågt att skriva vilka vänner jag har, det känns lite tonårsaktigt.

Men iallafall så har jag lite annorlunda syn på vänskap, kanske..
Eftersom jag har en godaste vän som jag håller av, hon är som familjmedlem,
och så kontaktar vi inte varandra varje dag, men finns alltid där för varandra.
Några avslutar sina kontakter enbart för att kontakten inte har varit flittig på lång tid.

Samtidigt, så tror jag detta avgjorde då jag flyttade till Danmark, från land till annat land.
Så jag har mina närmaste/vänner jag verkligen tycker om i msn.
Det finns nästan kategori för mitt vänskap arkiv, låter elakt kanske, men
finns en väninna som jag kan tala om allting med, och med rått språk, tabulagt osv, fast så är vi inte alls nära vänner, hon är en vän jag har lärt känna genom klassen i grundskola.

Andra väninna talar jag mycket om barn med, förstår varandra, lyssnar hur jag har det och ger tips osv.

Finns några till som jag känner hjärtsorg, för att vi var så goda vänner och så, tills hon fick barnen så fick hon nästan aldrig tid övers till internet, (toppen för henne) men skit för mig som vill låna hennes tid.

Jag är en sådan pojkaktig tjej, har alltid varit sådan, och automatiskt tyckte jag att tjejer var så tråkiga,
pojkar var roligare, men nu är jag 27, och föredrar kvinnor, eftersom allt flera karlar tänker tjejvänner = knullkompisar, trots om jag har en partner.

Så det är fåtala karlar som jag är goda vänner, lite roligt när det är min ex;s de har "vunnit" min tillit till att behålla dom för gott. VI vet vart vi står, och vi är överens om det är AVSLUTAT kapcital, och jag har ett familjliv med en partner jag är glad för, och han har en fin fru och 2 söta ungar.

även om jag är lite motståndare mot att ex som vänskap, men det beror på hurdan ex uppeför sig.
Hoppas hen på nått så är det adjöss.

Jag har lärt genom smärtor, svik och tiden, att klippa av kontakt med några vänskap, som är mindre normala i huvud. Mina börder lättas enormt mycket när kontakten klipptes.
Några förtjänar sina platser i min zonen och några inte.

Vänskap är för mig att finnas där för varandra oavsett hur lång distans-avstånd är.
Vänskap för mig är att känna sig hemma hos varandra,
Att känna sig bekväm.
Kunna laga mat ihop och bara mysa, hyra en film och slöa ihop inför teven, eller fixa goda dessert ihop
skoja med varandra.

Jag är nu en lite grov person som kan skratta gott åt nästan allting, vilket gör några riktigt trygga med mig när de berättar hemligheter om sina galenskap.
Kan man som vänner unna livet tillsammans, och i avstånd, veta att man har varandra och är där för varandra,
har förståelse när förhindringar dyker upp..  Privata hemligheter tar man med sig i begravning.
Inte en man sviker i nöden.

råkar en svika mig så är det adjöss. jag orkar inte med nått trams..

Hmm det är väl tillräckligt? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback