♥ Dag 9 – Min tro eller livsfilosofi


Åh, ser att många har skrivit till denna dagen.
"Jag har inget tro." färdig. tack och hejdå.

Bah, det betyder inte att man tror på GUDarna, eller så. utan vad för tro för en..

Jag hade varit kristen sedan jag var 15 år, då kom jag i gemenskap
med andra döva ungdomar som gjorde att vi växte tätt ihop
att det blev svårt för de andra nykomna att komma in i gemenskap..
Jag hade dröm att bli dövpastor, jag ansåg en (dåvarande) pastor
hade inte pluggat nåtting speciellt, så tänkte jag att jag kunde gå
samma gymnasietprogrammet som pastorn gick till.
Mediaprogrammet..
Jag var medlem i frikyrka, Filadelfiakyrka.
Jag älskade att stå på scenen och sjunga lovsånger.
Jag växte ganska snabb i vetande om vad som stod i bibeln.

Dock var jag nyfiken på mitt sexualitet samtidigt, jag blev förälskad i en bisexuell klasskompis,
och jag förbjöd mig själv att utveckla detta då jag var kristen och
"det är inte rätt."
Skulle man frestas till det förbjudna frukt bör man be till Gud.
Jag fick träffa en utländsk pastor som hade varit bög och blivit omvänd, hade nu en fru och 2 barn.
Jag hade en samtaler med några "förtvivlade", en som upptäckte sin bisexulaitet och frågade mig om hur man
skulle göra, jag svarade "Jag vet faktiskt inte, be till gud att frestelserna försvinner."
Det hjälpte inte alls, idag är hon lycklig gift med sin kvinna, och fortfarande kristen.

JAg träffade en make som hade konstig syn på bibeln, så jag tänkte att jag kunde vägleda honom till rätta.
Men vad som hände, min dröm om pastor krossades, han stod starkt på att kvinnor ska vara tyst i församling, och gav olika exemplar på att kvinnor som pastor går fallit.
Mycket kränkande, så jag ville inte fortsätta kämpa min dröm.
Jag fick inte äta blodpudding eftersom det är avgud.
Jag fick ta bort min älskade piercing för att det är satans handling.
Jag fick inte tatutera mig för att det är satans handling.
Jag fick inte unna mig ett gott öl. för det är satans handling.
Jag fick inte komma till puben utan att bli dömd för att vitsa mig med mina vänner som lever i synd,
även om jag njöt vatten.
Jag fick inte diskutera med folk om religions riktingarna, om new age, om muslim, för det kan få mig att falla.
Jag fick helt enkelt inte vara mig själv..
Vilket var F R I H E T E N när jag skilde mig, och kunde nu leva livet som jag vill.
Jag behövde nu inte gå till församling och lyssna på någons kritik, jag behövde nu inte oroa mig för att
få mail med kränkande "DU kan falla till eldshav! Be till Gud om förlåtelse!"

Nu ger jag dom bara fingret. Jag är ju inte längre kristen, må de tala skit om mig utan att jag behöver lyssna. jag fiser bara i deras närvaro det luktar så illa så jag behöver inte föra ord ens.

Min tro, är att jag tror att på Gud existens, jag tror dock på att vi har friheten att göra som vi vill dock vi själv vet konskvens, tex = dricka mycket = baksmälla. Orka? sådana gränser.

Min livfilosofi nu; Jag tror på att man ska tro på sig själv, alltså, "Gud finns inte, tro på dig själv" Stilen = INTE alls.
Jag tror på att man ska tro på sig själv att man kan mycket mer än vad man tror och att man
frestar sin kropp att pröva nytt för att styrka en självtillit, som att försöka våga mer.
Det behöver ju inte betyda att testa saker som ger negativ responser, utan att utveckla sitt jag.
Testa sin gränser, så man känner sig själv bättre. Vi tror att vi vet allting om sig själv, men det gör man faktiskt inte..
Jag tex hade varit så fobi för hajar, nu idag vill jag inte riktigt kalla det för fobi. Jag är otroligt rädd fortfarande, ja, men jag har nästan vunnit över fobi, jag har sett hur vithajar dödar och äter osv utan att bli rädd.
Jag har kommit så långt att jag tycker min fobi (hajar) är så vackra varelser.
det gällde om att våga tro på sig själv att jag kan utveckla, utan att behöva hämmas av detta, utan att kämpa och ge fan i dem som säger motsatta till mig.

Detta att komma ut från frikyrka till att vara friheten själva tog tyvärr inte bara en dag.
Jag var jäkligt försiktigt, sen utvecklade jag mer och mer, så skadan försvinner ett tag efter tag.
Mitt sexualitet är jag nu hetrosexuell, skadad som bara den..

Hrm.. ja det var allt. :-)


Kommentarer
Postat av: mamma

Bara för att nån är fanatisk i sin tro behöver det inte betyda att alla är sånna du vet ju om min tro åh jag äter blodpudding o i våran församling har vi en kvinnlig pastor oxå så det är ju tråkigt att nån förstör det som är fint ,jag skulle inte vilja va utan min tro .

2011-04-30 @ 10:12:02
Postat av: Josannah

Mamma, ja det har du rätt i.

Jag drar nu inte kammen över alla kristna, utan att jag berättade vad som hände mig.

2011-04-30 @ 10:21:54
URL: http://dayhealth.blogg.se/
Postat av: sofie

Du var så snabb o skriva inlägg, roligt läsa dock!

Jag minns ju konfirmationslägren och så... Har alltid haft en positiv bild av dig, frispråkig, stark och varit annorlunda.. då på positi vt sätt...skönt med folk som är sig själva och inte spelar över.

men roligt inlägg du gjorde med dig och karln din, eran diskusson på kvällen =)

'

2011-04-30 @ 21:12:24
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback