[Sjukt billiga maträtter]



Jag har bestämt mig att snåla hur mycket som helst.
Jag har de flesta varor i skafferiet och kylskåpet,
fast jag hade inte potatis, så jag handlade potatis, 2 kg för 7 kr.
så nu i 2 dagar har våra maträtter kostat bara 7 kr i allt.

Hur gjorde vi det?
Jag tog 1 tonfisk burk, i vatten, gafflade det fint,
 och tog en liten gullök, hackade det fint,
och 2 ägg, blanda allt i en burk, peppar och salta,
så några matskedar rasp.. vad heter det på svenska,, ströbröd?
Blanda till det känns lite "tungt" för att kunna rulla till bollar,
och steka i lagom varmt, och servera med potatis.

Idag;
Riva lök och potatis.
2 ägg vispas med gaffel, så lägg i lök, potatis, och peppra, salta,
jag hade med i musköt.
steka dom, servera med rostat bröd och sallad.
Gott som fan.

Det hela kostade oss bara 7 kr för 2 dagar. =D

Kom med massa sjuka billiga maträtter-tips. gärna max 20 kr.

Viola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback