[tonfiskpasta]


Jag har varit skeptisk mot den rätt tills jag tog mig sammen och provade den rätt.
gudomligt gott.

2 burkar tunfisk i vatten, (slänga vatten)
2 burk krossad tomater
1 fett vitlök (eftersom jag älskar vitlök så tog jag flera)
1 gullök.
1 späj olja.
en handfull färsk basilikum

Hacka vitlök och lök, och steka dom tills de blir genomsiktiga, i kastrull.
häll i tomater, koka, och så häll i tonfiskar.
rör om, och inte för hårt att det hela blir splittrad. det får gärna vara klumpar fisk.
Servera med pasta.
Tips. koka vatten medan du gör tonfisk, så kan du låta tunfisk koka tills pasta blir färdigt samtidigt. <(^.^)>

gör kalorier inte något mycket, så häll i matlagningsgrädde, gillar du stark mat, sätt chili i.
Servera gärna med parmensa ost...

Hur gör du ditt tonfiskpasta?

Kommentarer
Postat av: Storebror

Konstigt nog god tonfiskgratäng

2 port ris

1 burk( tonfisk i vatten

1 paket dill

1 port bearnaisesås



Tillagning

Koka riset enl anvisningarna på paketet. Tillaga bearnaisesåsen. Värm ugnen till gratineringstemperatur.



Bottna en gratängform med det kokta riset, c:a 1-2 cm tjockt lager.

Bred ut tonfisken som näta lager.

Bred därefter ut dill och bearnaisesås.

Ställ in i ugnen och låt gratinera. Klart!



2010-01-18 @ 15:37:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Askungen

Va.



Jag ville bara ge åsikten kring den artikeln om kvinnans situation.



Hon vill ha barn men killen vill inte ha barn.

Hon är med på smällen. Hur ska hon lösa det där dilemman ?



Jag är medveten om att min karl vill ha barn, gärna ha barn och han är medveten om att jag inte vill ha barn, men han vet att jag går med på en förhandling som jag sa i Perspektiv, har han en livförsäkring åt mig, mycket pengar och då kan vi göra en bytesförhandling, han får en bebis och jag får hans pengar, jag menar att jag är inte gratis, som kvinnan kostar jag och lider att vara människan, och jag ser många män sticker och lämnar sina kvinnor ensamma med barn i sticket, och blir ungharar igen, och dom blir ruttna och slitna mammor, och tar allt ansvar på skit. Män har bara sina makterna idag, och jag beundrar de mammorna som sliter ut sig ensamma med barn och lever så fattiga. Nej då till Barn AB.



Jag vill vara försäkrad av kärleken, jag menar, jag vill lita på att karln som får bebis med mig ska kunna ge mig allt jag begär, för att han får bebisen som i utbyte, lika för oss och rättvisan framför oss. Jag menar, det är bara lätt att skaffa barn, men att ha det som uppdraget, en roll är en annan sak.



Men just nu vet jag, som tack och lov vill han inte ha barn just nu i den tidpunkten, han vill satsa och syssla med det annat som pågår just nu i hans liv, och jag får andpaus :) Jag vet inte, den dagen får avgöra, ödet fixar åt oss.



Men nu vill vi bara vara med varandra, fortfarande känslan som för 6 år sedan, så det är dagen i taget vi tar :)



Just nu, fortfarande noll sugklocka, och inte ens intresserad av att ha ansvar för ett barn, och jag är inte mogen för att sätta barnet framför mig, det handlar om hur man ser på egologin också.

2010-01-20 @ 14:32:00
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: Askungen

Dessutom är jag en bra människa som inte sätter in ett barn till världen bara för att det är en norm, eller bara för killens skull.



Jag stödjer den killens vilja, och jag hoppas att kvinnan gör abort, det är besvärligare för kvinnan som vill ha barn och killen vill inte ha barn, och får ändå barn på smällen, det är lättare för män som slipper den ångesten när kvinnan vill inte ens ha barn då är det lättare för män att acceptera kvinnans val, det tror jag bara är så därför det blir besvärligt för killen nu när kvinnan velar in ångest av val och kval för att behålla barnet före killen.

2010-01-20 @ 14:32:36
URL: http://askungan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback