Drömmar efter forlossning

Jag måste dela av mig..
Som bekant är jag ju en stor drömmare.
Drömmer varje gång jag sover, om nätter eller en powernap, slocknar min ögon börjar jag direkt drömma.
det märks när jag hinner bara att sova 2o sek innan jag blir väckt.

Men nu drömde jag två roliga drömmar som har graviditet med att göra.

Den första drömde jag för nån vecka sedan, och den andra drömde jag imorse innan jag vaknade.

1. jag satt och skrev i facebook och då upptäckte jag att folk grattade mig för att jag har fött en pojke
och att jag skrev "tackar, det var fort förlossning, han är 52 cm och 3500 gram." osv,
det kändes så sant för jag satt som gravid och upptäckte att det stämmer ju inte alls!! Jag HAR INTE fött ens,
fan hur ska jag göra. han har ju inte blivit fött som jag påstod i facebook..
Att han var bara 4 dagar försent, stämmer inte, jag är ju över tid med 3 veckortid och jag ska vänta längre tills ungen vill ut, inte ens igångsätta.... 

2. Jag har fött min son, och redan nu efter 3 veckor är jag gravid och ska föda en dotter som ska heta Victoria, och kanske en tvilling osäker. (ja jag var osäker i drömmen)
så frosade vatten ut, mycket sen avtog det så jag sov, sen andra dag, fortfarande ingen värkar, bara vattenavgång, och sen jag såg att min hår är mycket stökigt och tjockt, kändes som dreads, så jag ville absolut klippa min hår innan jag föder.. några tyckte jag var tokig och att jag bör åka till sjukhuset, men jag svarade med att "Nej det är lugnt, jag har bara haft vattenavgång och ingen värkar än eftersom jag har fött så många gånger så de vill helst att jag åker nar jag också har värkar." Så jag gick till en frisör kl 17.00 men sen hände det nåtting, så jag ändå satt mig vid frisör, jag och en annan kund ville ha samma frisör, jag var orolig för den annan eftersom jag har väldig lång hår och var rädd att hon skulle kanske klippa min hår till axellångt.. Men isåfall så tog jag ändå den annan frisör, 17.40 typ, och de varnade mig att de har snart stängt. de började att klippa min hår 17.56 typ. sen hann de bara att klippa fåtals hårstrån, så sa de "Nu är klocka 18.00, så nu har vi stängt, så du får klippa hår igen när du har fött."

Visst hände det lite mer, men utelämnar dom lite, för jag inte riktigt minns alla detaljer.



Jag drömde även annan gång att den lille son kunde gå redan vid 2 veckor gammal, jag blev så förvånad och stolt..


Och så måste jag bara berätta att jag har drömt om Storm när han var nyfödd och vi fortfarande låg på bb, att han hade en tvillingbror som var elak och ond. Så Storm försvann, de typ gick under säng/toalett, vilket gjorde att jag vaknade på riktigt och letade efter Storm under säng och toa, jag var nära att framkalla sjuksköterska för att hjälpa mig med att hitta sonen, men som tur kom jag till mig själv och hittade Storm sovande i min säng... Snacka om hur förvirrade jag blev.. Jag undrar än idag, om jag hade framkallat sjuksköterska för att säga min son är försvunnen! Hur hade jag blivit hanterat då? o.O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback