[bananfudge]


Hittade nytt recept

Bananfudge:

ca 30 st

50g skumbananer
2 dl finkornigt strösocker
1 dl vispgrädde
50g smör
150g vit choklad

*Klipp skumbananerna i mycket små bitar, blanda dom med smör, socker och vispgrädde i en gryta.
Värm på svag värme tills allt är smält.
Låt småkoka ytterligare i 10 min under omrörning.

*Rör i chokladen och rör tills massan blir blank.
Tag grytan av värmen och rör tills massan blir svalare och ljusare.
Häll upp massan i en smord form, 20x30cm.
Låt massan stelna, skär därefter i bitar.
***
Funderar på om det blir gott eller lika sött som jultomtefudge?


HUR förvarar ni ert julkola och fudge?
Jag blir galen på mig själv, jag vill gära i massvis då jag har ju 6 ungar, därav 5 som äter allt guf.
Men jag äter upp allt själv för det står och luktar så gott i kylskåpet, så jag borde veta hur man ska kunna förvara
utan att behöva stå i kylskåpet..

Hoppas på svar snarast.

Kommentarer
Postat av: Martina

Har du provat det? Hur smakar den om du har gjort? :P

2009-12-06 @ 22:17:29
URL: http://loveliii.blogg.se/
Postat av: Josannah

Nej tyvärr, det har jag inte provat, men jag kan tänka att det blir väldigt sött. du kan prova att byta ut skumbananer till jultomte skum.. det tar bara 10 minuter att göra. Och bra att veta om det är så gott så kan du ju göra igen till julafton till familjen ;-)

2009-12-06 @ 22:54:14
Postat av: Hassna

fina bilder! :)

2009-12-14 @ 14:41:09
URL: http://hassnamelki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback