[MILK]

Hm, uppdaterar en till..
Jag har tittat på en film MILK, det är sann historia som händes i USA i 70 talet typ.
Det var då en homosexuell man som gick genom i politik, och kämpade för rättigheter.
Det fanns motstånd, som ville förbjuda homosexuella lärare för att de är rädd att de skulle omvända
sina elever från hetrosexuella. osv.

Det var DÅ jag insåg hur mycket de har kämpat för att bli "respekterade."
Det gjorde mig småingom paff, även om ibörjan tyckte jag det var konstigt att se mycket bögpussar osv. men det
gav ändå betydelse av hela filmen.

Helt totalt bögig film, men fanimej BRA film, rekommenderas varmt för er som inte vill respektera våra vänner,
eller vill inse hur mycket de har kämpat oavsett hur långt gräns kan riskeras.
Det är då jag förstod hur mycekt Pride kan betyda för våra vännerna. ^^

Viola!

Kommentarer
Postat av: Piggelin

Hihi.. vet inte om jag skulle ha sån dansande gång på mitt bröllop (om man gifter sig förstås nån gång i framtiden):)

Får se:d

2009-07-29 @ 08:59:31
URL: http://www.dansarengirl.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback