[Marianne, Hon som är min mamma.]


Vi promenerade lite raskt hem från stan igår,
Så såg jag ett vitt varensbil, eller vad heter det, det ser ut som minibuss men har "saker".. Skåpbil?

Men, det var iallafall en medelålder kvinna, hon hade brun hy, svart hår, lugg. och lite lös dubbelhaka.
så såg hon ut som min mamma. men i samma ögonblick såg jag att hon inte var. var det tomkänsla som
bubblade upp.
Hon är den eneste i familj/släkt som har besökt mig i danmark flera gånger sedan jag bott här i 5 år.
Lillebror har även varit här en gång. och ingen annan.. det gör mig självklart ledsen.
Alltid svårt, ekonomisk och tidplaner passade aldrig.
Det är ändå något jag får räkna med sedan jag flyttade 7-900 mil från min mamma.

Och på något sätt lyckas jag alltid gråta när hon oväntat kommer för att träffa mig.
 Vilket gör henne osäker, var jag ledsen eller glad för att se henne?
men hon ska inte oroa sig för det är alltid så jävligt härligt att se henne.
Att se hennes typiska kännetecken, alltid lugg, lång svart hår, och evt grå hårbotten, och hennes söta dubbelhaka.
hennes speciella mysiga ansikte, det är min mamma. Hon har inte haft det enkelt i sitt liv,
men hon är en kämpe, genomgått mycket ändå står hon uppe.
vi har samma humor (nästan), och vi finner alltid på något knäppt om vi är i sjukhuset.

Hon är en helgon, vilket störar mig och lillebror.
Vi är boven enligt henne, alltså när vi får för mycket i växel så behåller vi den, men hon räknar att hon har fått 20 kr för mycket så går hon TILLBAKA och "nej, ni har gett mig för mycket pengar.".
(Vi vill ha extra pengar, ge oss istället!).
I julas hittade jag oöppnade chokladpraliner, den låg glömd i tåg, så jag tog med den hem till mamma. mamma sa "Nämen du tjuvar.", (nej jag hittade den. inte tjuvat. det är skillnad ;-) )
Om det var hon som hittade choklad praliner så skulle hon nog lämna till hittegods..

Jag hoppas så innerst i mig att hon kommer mycket snart.. vi ses nu för tiden kanske 1 gång på 1-2 år. det blri mindre och mindre med tid. det får INTE bli så. men jag ser henne oftare än min familj/släkt.
Och tack vare Webcam så ser jag henne oftare, men det är inte samma sak som i verklighet.
âven min Debora då och då gråter och saknar mormor. hon vill alltid besöka henne.
"Vi kan åka till dagiset så sen åka till mormor!!"

Hm, nu ska jag gå och fixa oss så vi drar till Vejle och hämtar mina stjärnor, Elijah och Debora.

Viola.

Kommentarer
Postat av: Fia

ni är så lika! :) Träffar henne ibland på stan och då säger vi hej till varann. :) Hoppas ni träffar oftare framöver, jobbigt och bp långt från varandra, tur att webcamen finns då..

2009-05-01 @ 12:32:28
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Sia

Tur att webcam finns, ni är lika!!

Söta är ni båda.Vet hur jobbigt det är o bo långt från familjen tyvärr :(

2009-05-01 @ 22:46:37
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Pea

Säger samma som dom, ni är lik!...:)

Minns en gång jag o din mamma bodde granne i baronbackarna, där jag tappade min hemnyckeln och jag var helt förstörd, sen såg jag en lapp på min portdörr att din mamma hade min nyckel, jag tackade henne massssssor tusen gånger!....:D



Tur att webcam finns.. det är jobbig att bo långt ifrån sin familj...

2009-05-03 @ 12:42:55
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Britt

Oj du o din mamma ser lik varandra....

2009-05-04 @ 11:59:27
URL: http://bijaadjo.blogg.se/
Postat av: Älvan

åå ni är väldigt lik varandra!

2009-05-05 @ 11:42:34
Postat av: ida r

fint sagt om din mamma!! hon blir säkert glad! jaa hoppas ni får ses snart! :)

ni är sååå lik!!!! :) ihhihi...

men tur att webcam finns! annars dör av saknad!!! :) tänker på er ibland! :)

krammm på er!!!!! grattis till sötnosen debora!! :)

2009-05-05 @ 19:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback