Bättre att vara ung och sexig än en gammal tant?


Jag börjar bli fundersam nu när jag hör/läser flera ställena att man ska inte fråga om en kvinnas ålder,
seriöst tycker jag att ålderdom är fantastiskt, och det är vackert att vara gammal.

Man ska vara stolt att man är 50 eller 67 år gammal.
hur sjukt är det att man ska behöva ljuga sig mindst 10 år yngre?

ålderdom enligt mig betyder mycket livserfarenheterna och rik på sin livshistoria, även som världshistoria man minns när man var blot 8 år.

Nu är alla fler fler så fixerad vid att hålla sin ålder hemligt, för det är osexigt,
att man springer skrämd bort från en.
Se till tex våra(okej, danmark) drottning fyller hela 70 år, och hon är fantastisk fin idag, hon
har inte ens följt i strömmen att hålla sig ung med massor av behandling såsom botox eller nya
"förbättrad-av-botox-version."

Danska hollywoodfruarna är i tvserie nu i danmark, och en av dom har fullt i ansikte med botox,
håller sig ung med ungvuxet kläder, medan hennes kropp syns att hon är typ 60-70 år
Jag tycker att det är hemskt att man går så långt,
min farmor är visst ingen ameriansk, men hon är fantastisk vacker, och gammal,
full av livshistoria, kärlek.
Må själen alltid vara ung, men köttet utanpå följer tyvärr inte ditt eviga unga sinne, men var stolt över din ålder.
Det betyder att du är full av allt, medan unga 16 åringarna i sin tro hoppar i sexigaste och visar upp halva bombar man har för att karlar ska titta, och det är allt för en evig lycka.

Och sen hör man att äldra kvinnor vill gärna vända tid tillbaka, det är verkligen hjärtskärande!

Jag är 26 år, jag har dummat mig och varit väldig naiv, och lärt mig, jag är stolt och ser fram emot att bli gammal och farmor, eller mormor, för då har jag full av historia, jag vill ha rynkor och vara vacker samtidigt,
aldrig botox, aldrig ljuga för mitt ålder.

Jag skäms inte för mig själv.

Kommentarer
Postat av: sofie

du är som jag., vill åldras., få rynkor. visa att jag har levt!

AMen!

2010-04-25 @ 16:45:43
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback