♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.


Hrmm, trodde att jag hade ändrat från "det här åt jag idag." till vad jag bjuder på..
vem är otroligt intresserad i vad man vrakar i sig egentligen?

Men, när jag har glömt att ändra, så får jag straffa mig själv genom att avslöja för er ;-)
Båda LCHF och non-LCHF har jag kört på idag.

Frukost: lite mjölk för att släcka tröst, sen kokade jag tre ägg hårt, för jag glömde att kolla
när man la i ägg i kokvattent.. smart va? (LCHF)

Sen smygåt jag lite julchoklad..

sen blev ja hungrig så jag drack kaffe för att dämpa hungrig.. det brukar jag göra.
Så sen gjorde ja pepparkaksdeg för att baka med sonen imorgon, han ska minsann lära att baka! =)
Smakade på pepparkaksdegen lite.. mm gott.

Så till dagens huvudsrätt;



Blomkålsoppa... (LCHF)
Den testade jag faktiskt första gång idag och jag blev förvånad att det smakade faktiskt gott.
Min son brukar va kräsen eller har inte riktigt mataptit, även om det är köttbullar typ, men idag åt han 2 hela portion, och med nästan "slickade" upp skålen med sked.. Gudomligt gott tydligen..
Han såg att jag hade tagit foto på min skål, så han vill inte va sämre, här är hans skål
  (jag vet jag borde ha städat undan innan jag tog foto på sonen)

Så avslutade jag mitt kväll med mycket non lchf, minsann hindermässa-choklad... mumma..
och clementierna. Fy på mig.


Visst var det intresserant?

Kommentarer
Postat av: Jinna

Låter gott, ibland kan man överraskas totalt av mat. :P Diggar Storms min. ;)

2010-12-12 @ 22:06:46
URL: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback