[förökning i familjen]



Någon är gravid i lägenhet och som kommer att föda inom snart, blir så spännande och se hur
många ungarna det blir, och om hon kommer att sköta det elegant eftersom det
är första gång för henne och för mig att stå för ansvaret, nyss har jag flyttat henne till
eget bur med hö, spån och mat, vatten, så hon kan vila i ro.
Häftigt tycker jag, jag blir nästan som stolt mormor, jag flyttade henne till annan bur,
så var hon faktiskt trygg och litade på mig, och med ville gosa lite med mig.
Nu låter jag henne att vänja sig i nya buret.
Samma buret som hon och en lånad han blivit parrad.
Jag har bok i hyllan som jag kollar lite oftare nu, hur jag ska göra när hon fött ungar, osv..
så vet jag nog lite mer och inte blir biten eller likn.

Så funderar min mic faktiskt att köpa orm redan NU. Jag sa blankt nej,
jag vill gärna ha orm men inte nu, eftersom det inte är plats mer..
Ja det är mycket djur här, men jag mystrivas!
Varje dag ska jag kolla om alla har vatten, mat eller behövs de bytas,
eftersom några djur bajsar i sitt drickvatten och sen vägrar dricka vatten..
Hur dum kan man tillåta sig vara. haha

åropos på att jag flyttade gravid hona eftersom de andra som hon lever med, 
summa 5 honar kan bli ravn
(dansk ord: men iallafall en svart fågel som tjuvar)
Och stjäl hennes ungarna osv så det kan bli rörigt, därför får hon eget bur
ett tag med ungar så de alla kan få bra start i liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback