[döv eller stum?]



Så nu är jag i Örebro, sitter med mammas minilaptop, jag den har svensk tagentboard,
så jag orkar inte riktigt skriva med äö, men jag satsar ändå på det,
så jag skriver lite långsammare an vad jag brukar.. hihi

Resan hit gick bra, jag vaknade kl 06.00 och hoppade i duschen, för jag orkar inte duscha i örebro,
pallar inte packa så mycket med hit. **latmask**

Jag blev dock väldig förkyld så jag åt allgerisk tabketterna och sov, men har huvudvärk nu, och jag
behöver egentligen sova, meen jag ville blogga innan jag glömmer bort och aldrig bloggar om
roliga fråga.

Nu när det är nämnt, så ska jag berätta, att jag satt i klass2 från gbg till orebro, och
jag satt med 3 trevliga och vänliga passager, men en man som satt bredvid mig, var lite pratsam,
jag bara log och nickade, jag ritade samtidigt, men när jag skulle på toa, efter att ha försökt hålla i mig,
för det är så pinsamt att be någon om att flytta sig,
men till sist gav jag mig, och jag pekade mot toalett så missförstod han mig och pratade något och pekade
mnot bistrovagn, så när jag var färdig med toabesök så tog han fram en lapp och frågade.

"döv eller stum?"
Mitt reaktion var häftigt att han frågade så! inte dövstum, utan om han undrade jag var hörande &stum eller bara döv.
Så pekade jag på "döv", så reagerade han sådan "åhnej jag frågade så" och skrev "Sorry!"
Frågade mig efteråt om det var döv till möte, eller så jag förstod inte riktigt
men då sa han att han såg döva i samma vagn pratade teckenspråk, så sa jag att jag
inte känner dom.
eller jo jag vet vem ena är men är inte ens bekant eller¨vänner så det var inte i behov "JAA jag känner dom" stilen.
så blev han fundersam.. och fråga "hur många % döva i sverige" så visste jag själv inte svaret..

Men jag blev glad för att han frågade så annorlunda fråga, och blev tydligvis häpen att jag inte ens känner dom döva i samma vagn. NY kunskap för honom att ta med i livet.

Nu ska jag iallafall sova. go natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback