Sanning bakom hemligheten



Att ha baby är inte bara gulligt.

Om du vill ha baby bara för att de doftar så gott och är underbara gulliga. 
så lyssna noga till mig, när jag säger detta här.
Skaffa inte barn för fan av denna grund!

för de doftar och är gulliga är tack vare föräldrarna som har skött.
Annars är det dagarna full med blöjabyte och sömnlösa nätter för de som har mindre tur.
Man slutar med att se jävlig ut som mamma, okammat hår på dagarna, ögonbryn buskar.
för man har nämligen ingen tid att fixa sig snygg.

man svettas och allt, det luktar så hemskt, när man byter blöja, att man måste vädras rummet,
för att inte tala om sömnlösa nätter pga maginfluensa när ungen har spytt femhundra tjugofem gånger påen timme. (okej nu överdriver jag liite.)

Vars hjärtat skär sig när man ser unge ligga orkelös på soffa, och inte vill äta.
Baby skriker och gråter för babyn inte vill bada, inte tvätta hår.. buähh att man har lust att bara sticka hemifrån.
Bröstmjölk råkar rinna genom tröjorna, man märker inte ens spy på axlar för att några timmar senare blir upptäckt i en café med en väninna du inte har sett i månadtals.

Pinsamheter.. Man kommer i förtvivlan om man gör sitt bästa som mamma/ pappa.

Trots det hela man svettas, gråter, oroan, bekymmer, slutar inte när baby har blivit småbarn, snarare tvärtom. bekymmer växer med åldern. tonårålder bekymmer man om helt annat saker, som tex killar.

Men i babys ålder, när man bara sitter med en tröja, smutsig, efter att ha bytt 35 gånger på ett par timmar.
Så att du bara ser baby ser dig och ler, så är det HELA fullständigt värd.
Det är underbart att svettas och kämpa genom bara för att man får en puss, eller att höra "jag älskar dig mamma." eller tandlös leende, så är det hela bortglömd och barnet lyser upp vars liv.

Jag är jävligt glad att jag har Elijah, Debora, Storm. även om de kan vara värdens satans ungar 
och fått mig bli sjuk av oro, ändå är deras kärlek fullständigt obeskrivat underbart. 

Skaffa barn om du vill ha barn och all medföljan som innebär att ha barn, så är man redo att skaffa barn.

och om du är 14, så vänta för helvetet.  


Kommentarer
Postat av: mamma

man älskar barna o glömmer fort alla vaknätter o sjukdomar Ps vad du svär mycke

2010-05-01 @ 22:21:34
Postat av: A

hahahahaha, bra skrivet!

jag log en massa här... instämmer, less på folk " åhh måste ha barn så mysigt ser det ut så, bebisdoft" osv. jag brukar betona att det är inte alltid mysigt att ha barn, vissa stunder kan kännas hopplöst,frustation och irriter-demoner..

hihiih...

2010-05-03 @ 07:53:57
URL: http://pussgrodor.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej



Det var en bra skrivet och flesta stämmer men så fort baby log, börja teckna, börja äta själv och osv så man glömmer allt vad som har hänt för en minuter sen. att föder en människa från mig slå allt och det bästa som hänt trots baby växer och har varit demon eller angel men underbart ändå:)

2010-05-17 @ 16:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback