Al och Peggy´s orginiala par = vi!




Nu tänkte jag öppna för er lite härhemma, hur jag och Mic brukar tala ihop.
Vi är så oseriösa vi kan bli.
Man ska aldrig diskutera med mic så sent på kvällarna, för då hade han kopplat av sin hjärna.
HiHi, Jag blir själv konstig på nätter, har ingen logisk i hjärna heller ^^
Jag kan jämföra oss med Al och Peggy

Del 1 (händer ALLTID när jag säger denna mening)
Jag: Mic, jag har tänkt på en sak...
Mic avbryter och spela förvånat; Kan du VERKLIGEN tänka?

Del 2
Vi brukar "fnysa åt" varandra, när vi ger varandra komplingar, 
fast på skoj, vi vet att det är inte elakt menat..
Så om han ger postiva respons på komplingar, så är det nått fel!
Jag retade michael om någotting och sen pussade jag honom och tyckte att han doftade gott. 
JAg sa till mic: "Du luktar så gott" 
Mic visar ett beseger tecken.
Jag: Va fan? vad trodde du att jag sa?
Mic: att jag luktar illa.
Jag: Nej, jag sa att du luktar gott.
Mic: Fan också.

Del 3.
(hände igår sent kväll)
Jag hade läst gårdagens tidning om en kvinna som har en make och barn, och hon jobbar som prostitution.
en artikel som man fick följa hennes dag.
Så blev jag imponerade på negativ intryck,  och tänkte "Nå kan han verkligen acceptera hennes jobb?"
Så jag visade artikeln för mic.. ingenting mer.
Så jag lekte med tanke, att jag kunde jobba som en prostitution och tar betalt för avsugning.
men inte sex, bara avsugning, fritt val hur mycket det ska kosta, hur gör man om polis kommer?
Bla bla..
Så sa jag till Mic sent om kvällen, han var trött då och låg på soffan.
Jag: Hur ska du reagera om jag tar betalt pr avsugning.
Mic: Meh! Vi har ju pratat om det förut.
Jag bestämde mig att reta: Jag vet, men tänk nu på om vi börjar ha det svårare med ekonomi, hur gör man då?
Lika bra att börja ge avsugning och sånt.
Mic: Du vet vart dörr finns om du börjar jobba.
Jag: Men varför inte, jag hjälper till att ekonomi blir tryggare, allt för barnen..
Mic: Du förlorar du mot exmake, eftersom prostitution ger ett negativ intryck.
Men varför fan tog du upp det? Funderar du på det?
Jag: Nej då, artikeln igår fick mig att fundera.
Mic himlar med ögon: Haha, Så passar det perfekt, så får jag ju va med andra kvinnor.
Jag: Oja! Det är ju rättvist.. Jag lovar att jag inte har kunder härhemma.
Mic: det hjälper inte, eftersom polis kommer hit och kollar om du fuskar i skatt osv.
Jag: Va? Nä polis kommer dit jag jobbar. bra va.
Mic: Spelar inget roll, bara jag får va med andra kvinnor och ler förnöjet.
Jag: hmm, eller börjar jag som strippare då, bättre än att ha sex med andra?
Mic: nej det är samma sak.
Jag: Haha blir du sur nu?
Mic: Haha nej då.
Jag: men jag skulle lätt få jobb som strippare, jag är ju läcker!
Mic: haha nej du, det går inte, Du är inte alls läcker för att ha jobb strippare.
Jag: Va fan? jag har ju själv sett kvinnor som är inte alls snygga, och det finns faktiskt karlar som gillar min
kroppform..
Mic skrattar falskt: Nej då, inte lika läcker som jag har sett.
Jag: Jag kan komma i fastform och så.
Mic: haha.
jag: ...
är jag inte alls fin?
Mic: va? Var du inte läcker hade du inte varit här ännu.
Jag: men, säg då, är jag ful?
Mic: förstod du inte vad jag sa.
Jag ville ha ett direkt svar så envisades jag lite:
Seriöst, michael, vad tycker du jag är? ful? fin? snygg?
Mic torkade bort dregel av sin mun och sa: Jag var tvungen att torka av dregel.
Jag: ja men..
Mic: Såg du inte att jag torkade bort dregel, det säger ju allt att jag dreglade.
Jag log och tittade på tv, så 10 min senare somnade han.

Sådana samtaler är mycket normala, vi skojar med varandra gärna så långt att vi blir irriterade, tex
otroheten, vi pratar skit om det ofta, och så säger han helt rätt saker som gör mig så frusterande
"Mic, sluta nu!!" Han fortsätter att reta. Så jag vänder mig bort och blundar, för liiite svartsjuka blussar upp.
Så skrattar vi ihop och sådant..

Vi är helt enkelt knäppa ihop.
Han är skön han.

Kommentarer
Postat av: mamma

akta bara så ni inte går för långt i era skämt så nån av er blir sårad

2011-04-29 @ 20:09:58
Postat av: Josannah

Oroa dig inte, mamma.

Vi vet varandras gränser och drar aldrig skämt som jag eller han avskyr. Gränser finns.



Och isåfall blir vi sårad av varandras retande så är det något fel. Vi har hållit med på sedan vi blev par. Det är våra krydda i kärleken faktiskt.

2011-04-29 @ 20:14:50
URL: http://dayhealth.blogg.se/
Postat av: mamma

va bra hjärtat

2011-04-29 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback