Ben & Jerry glass

Jag har blivit fångad av Ben& Jerry charmiga glass.
Jag läste en gång av en som skrev i sin blogg att de hade testat en ben&Jerry och de var inte förtjust i den.
så jag lät vara att testa själv, tills jag kom och besökte min lillebror&mamma, så sa han att glassen e så god,
att jag måste testa, så det gjorde jag ändå för att va snäll. ^^
men det visade sig vara sjukt god, då fanns det bara ett par olika valmöjligheter i danmark, men nu har det blivit
populär så det var lätt att välja olika, jag bestämde mig att testa allihopa,
men så långt har jag inte hunnit ännu..

Här är lista på olika glass och jag har använt av BenJerry svenska hemsida. och därav skriver jag ett kommenter under varje glass.

*Fairly Nuts
 Karamellglass laddad med rejäla bitar av kanderade nötter och virvlar av krämig kolasås.
Kommenterar: Har inte testat än.


*Peanut Butter Cookie Dough
Vaniljgräddglass med jordnötssmör swirl och kakdegsbitar med jordnötssmör samt ett chokladöverdrag med bitar av chokladkakor
Kommenterar: Den är glasspinne och en av de favorita

*Chocolate Fudge Brownie
Chokladglass fullsmockad med mjuka browniebitar.
Kommenterar: I början var den en favorit men nu har jag råkat på några sämre typer, så inte riktigt en favorit längre.

*Half baked
En galen blandning av choklad- och vaniljglass laddad med fudge brownies och bitar av chocolate chipkaksdeg
Kommenterar: Helt okej, men inte nått jag kommer att välja som första.


*Caramel Chew Chew
Kolaglass laddad med rejäla bitar av chokladdoppad kola och virvlar av krämig kolasås.
Kommenterar: Har inte testat än.

*Wich
En greppvänlig sensation av maffiga choklad-cookies med en generös omgång chocolate chip-glass mellan.
Kommenterar: har inte testat än.

*Cookie Dough
Vaniljglass generöst blandad med oemotståndig chocolate chip-kaksdeg
Kommenterar: Godare än Half baked.


*Strawberry Cheesecake
Jordgubbscheesecake-glass fylld med massor av jordgubbar och ett virvlar av krossade kakor.
Kommenterar: Den smakar som en iskall cheesecake med smak av digestiv kex.
Helt OK, men skulle nog föredra ett riktigt jordgubb cheesecake eller jordgubbpannacotta istället.

*Chocolate Macadamia
Choklad- och vaniljglass med chokladöverdragna macadamia-nötter.
Kommenterar: För att va ärlig så trodde jag inte att den skulle va god, eftersom jag var inte
säker på macadamia nötter, men blev överraskad, den var faktisk god.


*Vanilla Toffee Crunch
Vaniljglass genomborrad av rejäla flak krossad chokladöverdragen knäck.
Kommenterar: Har inte lockat mig än att testa.

*Chunky Monkey
Bananglass fullmatad med knapriga chokladbananer och stooora valnötsbitar.
Kommenterar: Blev tipsad om detta glass, som min vän Sofia favoritserar, så jag testade, men
det var inte vidare, helt ok, inte dålig alls, men jag är inte en banan-milkshake, eller bananglass typen.


*New York Super Fudge Chunk
Chokladglass sprängfylld med gigantiska bitar av vit och mörk choklad, valnötter, pecannötter och chokladdränkta mandlar.
Kommenterar: Verkligen gott, fast jag var inte mycket för valnötter, hade den inte varit med i glassen hade den nog vunnit min hjärta.

*Phish Food
Chokladglass proppad med sega marshmallows, kolasås, och chokladfiskar.´
Kommenterar: Ganska rolig historia bakom detta glass verkligen, jag hade länge undvikit den,
eftersom jag är van att "fisk" ofta är laktriks, så jag insåg ganska fort att det var en laktrits glass så jag hade
bestämt att den var inte värdig att testa, och när jag en dag spelade i wow och chattade med några wow-vänner
så pratade vi om Ben&Jerry, så sa en pojke att det är en av favorit, så sa jag att jag inte gillar laktrits, så fick han rätta mig, att det är faktiskt chokladglass och dumförklarade mig nästan..
Så jag testade den och den vann mitt hjärta. en absolut favorit, en av de glass jag nästan självklart väljer varje gång.

*Baked Alaska
Vaniljglass mef flödande virvlar av marshmallows och smaskiga isbjörnar av vit choklad.
Kommenterar: God är den ja, men jag gillar inte solo-vaniljglass, tycker att den sort glass är tråkig, så
marshmallows och vitchoklas björnar var en räddning.


*Jamaican Me Crazy
Solig ananassorbet med sköna spirlar av passionfrukt.
Kommenterar: Har inte testat än men gissar att den är god eftersom jag är galen i sorbetglass.


*Mango Berry Swirl
Läskande mangosorbet i en virvel av sorbet på blandande bär och mangobitar.
Kommenterar: Skulle köpa den sista gång (läs: förra vecka) men den fanns inte då i affären,
Så jag har inte testat än.


Vad tycker ni själva? vilka är er favorit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback