Så kan det gå när man ska ut till stan med en glassglad unge.




Storm är verkligen tokig i glass.
Jag foreslog att vi kunde dra till stan och unna oss glass, så det ville han gärna,
fast kolla på cars imedan jag diskade.
Så bad jag honom att ta byxa på för vi skulle snart gå.
Tog på sig en cars nattröja, sen tog av den självmant.
Så satt han med byxa och tittade på mig som dammsugade lite.

Jag: Storm, vi ska åka snart, ta på dig byxa.
Storm nickar och säger samtidigt: "Ut och äta glass, ja ja. ut glass, ja ja. ja ut till glass. ja. ut glass ja ja.
Så kom det något spännande på teven så Storm tittade,

Jag: Storm, Ta på dig byxa nu.
Storm: OJ, visar ett tecken "Hoppsan". Ut glass, ja ja (kisar med ögon) ja ja ut till glass.

Observera, han nickade hela tiden när han pratade. =P


Kommentarer
Postat av: mamma

gose ungen min ,när mormor kommer ska vi äta glas kan du hälsa

2011-05-05 @ 10:29:33
Postat av: Josannah

Nej jag hälsar inte honom det, så tror han att du kommer snart och tjatar om glass. hehe.



Annars är han verkligen glasstokig, han äter så fort, att jag blir förvånad, medan de övriga barn är långsammare. hehe.

2011-05-05 @ 10:34:21
URL: http://dayhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback