Jag vill vara stolt och ändå inte bli feldömd som nazist.


Jag hittade denna citat inne i Facebook, och det gav mig starkt intryck,
och jag har spekulerat över detta, eftersom det upplevar vi inte i Danmark.
Ser dansk flagga, "Dannebrog" ofta och ingen attack eller likadan mot den som har pyntat dansk flagga utanför hemma.

Svenskar har all rätt till att kunna sätta ett par eller flera utanför ytterdörrar, bara för att visa att det är en glad dag.. Svenskar har rätt att va stolt över för att va svensk och samtidigt skämmas för en del politiker idéerna.
Sverige är ett bra framtid möjligheter för utländska folk som har behov att komma till ett trygghet.
Dock kan man skämmas om man avvisar denna asyl efter många år boende i Sverige eller likadant.

Ni ska va stolta svenskar som har äntligen gjort det möjlighet att inviga homosexuella par till äktenskap,
vilket man kan få dödsträff i några länder, att man blir utfryst av hela släkt, osv.. 
Där i Sverige älskar man fortfarande lika mycket trots läggning, vilket ger utländska homosexuella frihet och trygghet att va i Sverige, att slippa bli dömda till döden.

Ja listan kan göra oändliga.

Att man gav sig och ändrade ordet Negerbollar till chokladbollar var redan då stoltheten borta, svenskar gav efter.
Att ändra ord betyder ju att man stötter dom i att det var i syfte att diskminerande, vilket betyder att man
nedkränkar i att ändra ord, för det erkänner man att det var menat som att äta mörkhyad folk.

Kulturkrocks dyks upp och det är något man ska gå genom, och acceptera allting, jag kan dock förstå om det
var sådan att alla svenskar syftade på att visa hat = kultur så det ska man inte acceptera.
men svenskar tar emot utländska och ger dom bra utbildning och sånt. Det är något man ska vara glad för.

Sådana små saker = små trin till att bli svaga i ryggen. Man har rätt till att älska detta hemland man föddes i.
Canadiska svensk och älskar canada för denna barndom har gett den person som har valt att flytta till Sverige = nazist?

är jag nazist för att jag tycker att svenska mat är någonlunda GODARE, och tala inte om godis, kakor som finns i
Sverige. Bör jag inte flytta tillbaka till Sverige för annars är jag hemsk som inte tycker att Danmark har godare än mitt hemlands mat?

Jag tycker att det är på tid att man slutar att va ynkrygga och lyssnar på dom påhittande som är otroligt dårskapet..

Sjung högt svensk nationalsång när det är nationalsdag, och via tävlingar, osv.
Flagga STOLT upp svensk flagga.
Sätt dit små söta svenska flaggor vid dörr, eller i krukor utanför hemma, för att visa att man firar nåtting hemma.
som kan va konfirmation, eller födelsedag, giftermål, dop. osv.

BEVIS att ni är stolta svenskar och gör det, och förklara varför så folk vill få ändrad åsikt.
NI kan bevisa att sverige är bättre än danmark som har gjort något riktigt dårskap proviens mot mellanösterna.

Ni kan bevisa att ni är stolt för att va svensk och har multikultur, med olika folks utsprung, utan dom hade ni bara varit svenskar, ni har blivit matrecept rikare tack vare utländska folk med deras matkultur.
Ni har lärt känna olika religon, olika kultur, ja listan kan göras oändlig.
Och ändå behålla dom som vänner, trots att ni är svensk och inte dom.
VA stolt, skäms aldrig. GE aldrig efter, utan att förklara, och få dom att gå genom kulturkrock.
ATt ge efter betyder att man ger dom rätt att vi hade i syfte att nedgöra dom, det var stort misstag
att börja med små sak som negerbollar..
NU vet alla i fel tro att det var syftat att nedgöra.
"Negerbollar åhh va gott att äta dessert från afrika, hahaha." -stilen.

NI borde istället skämmas för dessa småmisstag, se hur nu det har utvecklat sig?!
Får inte får inte får inte si och så.


Kommentarer
Postat av: mallan

är trött på de slogorna som är gjorda av rasisterna på riktigt, typ.

Som FB-slogan du lade upp.

Jag har svensk flagga, har svenskt märke på jacka. Pratar om midsommar, hur härligt det är att äta svenskt när jag varit hemma och ändå har jag aldrig blivit tagen för rasist!

Tror att det beror på min inställning. Jag älskar min egen kultur, svensk. Men de som har blivit tagna för rasisterna är så här:



"jag älskar sverige! men ursäkta mig, jag är inte rasist!"

"Jag älskar negerboll! Ursäkta mig, jag kallar den NEGERBOLL bara för att ni kallar vitlök" till den svartingen som står mittemot.

Det ÄR svenskarna som gör det till en stor grej.



Jag älskar sverige. Färdigt.

Jag ursäktar mig lite lätt när jag råkar säga negerboll. Det ska inte heta negerboll, helt enkelt. Det är ett skällsord på nigger/neger. Som hora. Dövstum. Judesvin. Sen kommer vi fram till homosexuella, kvinnor osv osv.

Horboll som marspianboll? Sluta nu med att göra detta till en enda jävla sak, det är fel att säga neger överhuvudtaget.



Jag ser ner på dom som säger "Jag är svensk! Jag är stolt! Jag skäms inte över mitt ursprung! Jag älskar min familj! Jag älskar mitt land!" mitt i ett annat samtal- vad vill han?

Visst när vi pratar om Sverige får han snacka papegoja. Jag älskar landet lika mycket. Och ursäktar mig inte för det. Som rasisterna gör.



Så.

2011-05-21 @ 08:56:46
URL: http://fabriksflugan.blogspot.com
Postat av: pubes

sv: hahaha nej det blir ingen BH-bild! ;)

2011-05-21 @ 11:03:15
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

hoppas du haft en bra helg?

2011-05-23 @ 13:26:38
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: nu har jag lagt upp receptet :)

2011-05-24 @ 13:38:48
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Lotte

Hej =)



På den näst nedersta bilden så ser man bilen lite i profil. Jag började med att modellera själva bilen s a s... Så att den fick formen som en bil med huv, tak o bagage. Sen när man är nöjd med formen så är det egentligen bara att klippa o klistra kan man säga =)



Jag började med det vita -ögon, mun och framlyktor. Sen svarta rutor o däck, sen skar jag ut det gula som ska likna blixtar. Man får prova sig fram -kavla ut, mäta lite, skära ut o hålla på tills man får den form/storlek man tycker ser bra ut =)



Fram på huven har jag petat hål med hjälp av en tandpetare =)

2011-05-28 @ 13:47:51
URL: http://bullemamman.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja sant fotboll e trist :D.

Ja alla kan uppfatta fel ibland men vi älskar Sverige så vi får säga det utan låta rasist :).

2011-05-30 @ 09:44:46
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Fia

Bra att du sa det, jag reagerade inte på det.. :)

Det stod: Kan inte mamma göra det? Jag har händerna fulla. :)

2011-05-31 @ 21:51:31
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack :D.

2011-06-02 @ 08:15:49
URL: http://lillapia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback